Dzięki dopasowanemu funkcjonalnie, częściowemu pokryciu elastomerem, są powlekane wyłącznie te części uszczelki podgłowicowej, które są istotne dla uszczelnienia. W wyniku fragmentarycznego nanoszenia elastomeru, jest możliwe zaoszczędzenie elastomeru w miejscach oddalonych od kanałów płynu chłodzącego i oleju, oraz zapobieżenie w warunkach krytycznych, odrywaniu się warstwy elastomeru od powierzchni uszczelki.
Powłoki częściowe: ElringKlinger, jako pierwszy producent w Europie dostarczył tę technologię na produkcję seryjną
ElringKlinger opracował nowy materiał powłokowy, wyjątkowo odporny na ekstremalne wymagania nowoczesnych silników o dużych mocach
Nowo opracowane powłoki ze zoptymalizowanym zachowaniem tarciowym, pozwalają uniknąć podczas pracy silnika, ścierania się powierzchni roboczych części konstrukcyjnych silnika. Dzięki bardzo dobrej zdolności dopasowywania się, już w temperaturze pokojowej, są spełnione wymagania testu „szczelności na zimno", bezpośrednio po montażu uszczelki podgłowicowej w silniku. Zależnie od przeznaczenia, są stosowane różnorodne warianty, powlekania fragmentarycznego powierzchni uszczelki.