Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën C3 Pluriel (HB_) » uszczelki Citroën C3 Pluriel (HB_) » uszczelka głowicy Citroën C3 Pluriel (HB_)

uszczelka głowicy do CITROËN C3 Pluriel (HB_)

wybierz typ samochodu CITROËN C3 Pluriel (HB_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Tylko w połączeniu z 81034200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 8427769729928
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 4
nr EAN 3358960191427
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358960384034
Grubość [mm] 1,25
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,6175
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,725
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149928
Grubość [mm] 1,30
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,726
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,775
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149935
Grubość [mm] 1,35
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,776
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,825
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149942
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,826
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,875
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149959
Grubość [mm] 1,45
Ilość wycięć/otworów 5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,876
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,983
Średnica [mm] 75,0
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 330.390
nr EAN 4041248149966
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248132906
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634368169
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,25
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312957
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312964
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312971
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312988
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 75
Ilość wycięć/otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-32206-01
nr EAN 4026634312995
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: