Przepraszamy, z przyczyn technicznych kontakt telefoniczny dzisiaj może być utrudniony.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën JUMPER II Furgon » głowica i części Citroën JUMPER II Furgon » uszczelka głowicy Citroën JUMPER II Furgon

uszczelka głowicy do CITROËN JUMPER II Furgon

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPER II Furgon:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1,10
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,430
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,520
nr EAN 8427769979637
Grubość [mm] 1,20
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,571
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,620
nr EAN 8427769979651
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 8433577342761
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,10
Ilość wycięć/otworów 1
nr EAN 3358960588166
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,15
Ilość wycięć/otworów 2
nr EAN 3358960588180
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,20
Ilość wycięć/otworów 3
nr EAN 3358960588173
Grubość [mm] 1,1
Grubość zabudowy [mm] 1,1
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,430
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,520
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 733.100
nr EAN 4041248602638
Grubość [mm] 1,15
Grubość zabudowy [mm] 1,15
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,521
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,570
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 733.100
nr EAN 4041248602546
Grubość [mm] 1,2
Grubość zabudowy [mm] 1,2
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,571
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,620
Średnica [mm] 87,1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 733.100
nr EAN 4041248602591
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248674086
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,1
Średnica [mm] 87,5
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32341-01
nr EAN 4026634481073
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,15
Średnica [mm] 87,5
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32341-01
nr EAN 4026634481080
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 87,5
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32341-01
nr EAN 4026634481103
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.