Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » silnik Honda ZB » głowica i części Honda ZB » uszczelka głowicy Honda ZB

uszczelka głowicy do HONDA ZB

wybierz typ samochodu HONDA ZB:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 89
Grubość [mm] 1,10
Tylko w połączeniu z 81028100
Szerokość [mm] 180
Długość [mm] 477
nr EAN 8427769570810
Średnica [mm] 89
Grubość [mm] 1,40
Tylko w połączeniu z 81028100
Szerokość [mm] 180
Długość [mm] 477
nr EAN 8427769988936
Grubość [mm] 1,40
Średnica [mm] 89,5
nr EAN 8427769988950
Grubość [mm] 1,2
Materiał Metal
nr EAN 3358960232663
Grubość [mm] 1,40
Grubość zabudowy [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 1
Etap naprawy 1
Średnica [mm] 88,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.090
nr EAN 4041248161951
Grubość [mm] 1,20
Grubość zabudowy [mm] 1,20
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,38
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,62
Średnica [mm] 88,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.090
nr EAN 4041248133163
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia trzonka zaworu
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.090
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 611 010 45 20
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem kolektora dolotowego
nr EAN 4041248152171
Grubość [mm] 1,20
Grubość zabudowy [mm] 1,20
Etap naprawy 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,38
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,62
Średnica [mm] 89,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.090
nr EAN 4041248212035
Grubość [mm] 1,40
Grubość zabudowy [mm] 1,40
Etap naprawy 3
Średnica [mm] 89,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.090
nr EAN 4041248212042
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32109-01
nr EAN 4026634398685
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 89
Tylko w połączeniu z 14-32109-01
nr EAN 4026634289273
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.