Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault 19 II Chamade (L53_) » głowica i części Renault 19 II Chamade (L53_) » uszczelka głowicy Renault 19 II Chamade (L53_)

uszczelka głowicy do RENAULT 19 II Chamade (L53_)

wybierz typ samochodu RENAULT 19 II Chamade (L53_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 77
Grubość [mm] 1,4
Tylko w połączeniu z 81002900
Szerokość [mm] 158
Długość [mm] 380
nr EAN 8427769479151
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 77
Ciężar [kg] 0,160
Tylko w połączeniu z 016213B
nr EAN 3358964143491
Grubość [mm] +0,5
Grubość [mm] 1,80
Średnica [mm] 77
Ciężar [kg] 0,200
nr EAN 3358964147208
Grubość [mm] 1,43
Średnica [mm] 77
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 759.370
nr EAN 4041248064030
Grubość [mm] 1,75
Średnica [mm] 77
Etap naprawy 1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 759.370
nr EAN 4041248537107
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32089-01
nr EAN 4026634199145
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Tylko w połączeniu z 14-32089-01
nr EAN 4026634112663
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Grubość [mm] 1,35
Średnica [mm] 77
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32089-01
nr EAN 4026634112151
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Grubość [mm] 1,75
Średnica [mm] 77
Ilość otworów 3
nr EAN 4026635043690
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.