Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mazda » głowica i części Mazda 121 III (JASM, JBSM) » uszczelka głowicy Mazda 121 III (JASM, JBSM)

uszczelka głowicy do MAZDA 121 III (JASM, JBSM)

wybierz typ samochodu MAZDA 121 III (JASM, JBSM):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 83,5
Ilość wycięć/otworów 4
Grubość [mm] 1,25
Tylko w połączeniu z 81025100
Szerokość [mm] 150
Długość [mm] 413
nr EAN 8427769554797
Grubość [mm] 1,27
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,550
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,600
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 027.850
nr EAN 4041248522011
Grubość [mm] 1,32
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,601
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,650
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 027.850
nr EAN 4041248522028
Grubość [mm] 1,37
Ilość otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,651
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,700
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 027.850
nr EAN 4041248522066
Grubość [mm] 1,42
Ilość otworów 5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,701
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,750
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 027.850
nr EAN 4041248522004
Grubość [mm] 1,52
Ilość otworów 7
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,801
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,850
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 027.850
nr EAN 4041248521793
Grubość [mm] 1,47
Ilość otworów 6
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,751
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,800
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 027.850
nr EAN 4041248521809
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.