Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » głowica i części Mercedes-benz SPRINTER 3-t Platforma / podwozie (B903) » uszczelka głowicy Mercedes-benz SPRINTER 3-t Platforma / podwozie (B903)

uszczelka głowicy do MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Platforma / podwozie (B903)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ SPRINTER 3-t Platforma / podwozie (B903):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 88,5
Grubość [mm] 1,2
Szerokość [mm] 180
Długość [mm] 570
nr EAN 8427769571381
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 8427769571367
Średnica [mm] 88,5
Grubość [mm] 1,4
Szerokość [mm] 180
Długość [mm] 570
nr EAN 8433577077878
Średnica [mm] 89,5
Grubość [mm] 1,2
Szerokość [mm] 180
Długość [mm] 570
nr EAN 8433577077854
Grubość [mm] 1,2
Materiał Metal
nr EAN 3358960232717
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 88,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.120
nr EAN 4041248166628
Grubość [mm] 1,20
Grubość zabudowy [mm] 1,20
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,38
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,62
Średnica [mm] 88,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.120
nr EAN 4041248133910
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia trzonka zaworu
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.120
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 612 010 18 20
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem kolektora dolotowego
nr EAN 4041248188316
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia trzonka zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32109-02
nr EAN 4026634302538
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 89
Tylko w połączeniu z 14-32109-02
nr EAN 4026634322499
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.