Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » silnik Peugeot 205 Furgon/hatchback » głowica i części Peugeot 205 Furgon/hatchback » uszczelka głowicy Peugeot 205 Furgon/hatchback

uszczelka głowicy do PEUGEOT 205 Furgon/hatchback

wybierz typ samochodu PEUGEOT 205 Furgon/hatchback:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 84
Grubość [mm] 1,3
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 439
nr EAN 8427769080548
Średnica [mm] 84
Grubość [mm] 1,50
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 440
nr EAN 8427769281334
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Masa [g] 382,41
nr EAN 8427769084003
Grubość [mm] +0,20
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 84
Ciężar [kg] 0,190
nr EAN 3358964113180
Grubość [mm] 1,30
Średnica [mm] 84
Ciężar [kg] 0,170
nr EAN 3358964143309
Grubość [mm] 1,48
Średnica [mm] 84,5
Etap naprawy 1
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
nr EAN 4041248537442
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4026634198735
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 84
nr EAN 4026634052334
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 84
nr EAN 4026634201619
Wyświetlanie od 1 do 9 (z 9 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.