Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Pontiac » silnik Pontiac G6 » głowica i części Pontiac G6 » uszczelka głowicy Pontiac G6

uszczelka głowicy do PONTIAC G6

wybierz typ samochodu PONTIAC G6:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 76
Grubość [mm] 1,4
Tylko w połączeniu z 81006700
Szerokość [mm] 162
Długość [mm] 396
nr EAN 8427769134616
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81006700
Masa [g] 368,12
nr EAN 8427769137099
Grubość [mm] +0,20
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 76
Ciężar [kg] 0,220
nr EAN 3358964146454
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 76
Ciężar [kg] 0,170
nr EAN 3358964146447
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Ciężar [kg] 0,260
nr EAN 3358964174068
Etap naprawy +0,2 mm
Grubość [mm] 1,47
Średnica [mm] 76
Materiał bloku silnikowego Aluminium
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 758.300
nr EAN 4041248178751
Grubość [mm] 1,27
Średnica [mm] 76
Materiał bloku silnikowego Aluminium
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 758.300
nr EAN 4041248160411
Materiał bloku silnikowego Odlew aluminiowy
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 758.300
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 0197.H8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
nr EAN 4041248033135
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 758.300
nr EAN 4041248549421
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Grubość [mm] 1,500
otwór Ø [mm] 73,50
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Tylko w połączeniu z 14-32075-01
Materiał bloku silnikowego Aluminium
nr EAN 4026634111994
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32075-01
Materiał bloku silnikowego Aluminium
nr EAN 4026634199213
Grubość [mm] 1,3
Średnica [mm] 76
Tylko w połączeniu z 14-32075-01
Materiał bloku silnikowego Aluminium
nr EAN 4026634201220
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 76
Tylko w połączeniu z 14-32075-01
Etap naprawy 1
Materiał bloku silnikowego Aluminium
nr EAN 4026635051152
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.