Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault 15 (130_) » uszczelki Renault 15 (130_) » uszczelka głowicy Renault 15 (130_)

uszczelka głowicy do RENAULT 15 (130_)

wybierz typ samochodu RENAULT 15 (130_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 1
Grubość [mm] 1,36
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,56
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,67
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 435
nr EAN 8427769458538
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 2
Grubość [mm] 1,40
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,68
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,71
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 435
nr EAN 8427769458545
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,44
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,72
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,75
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 435
nr EAN 8427769458552
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 4
Grubość [mm] 1,48
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,76
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,79
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 435
nr EAN 8427769458569
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 5
Grubość [mm] 1,52
Tylko w połączeniu z 81001000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,80
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,83
Szerokość [mm] 135
Długość [mm] 435
nr EAN 8427769458576
Grubość [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 84
Ciężar [kg] 0,180
nr EAN 3358964144061
Grubość [mm] 1,48
Ilość wycięć/otworów 4
Średnica [mm] 84
Ciężar [kg] 0,180
nr EAN 3358964144085
Grubość [mm] 1,52
Ilość wycięć/otworów 5
Średnica [mm] 84
Ciężar [kg] 0,180
nr EAN 3358964144092
Grubość [mm] 1,36
Ilość wycięć/otworów 1
Średnica [mm] 84
Ciężar [kg] 0,180
nr EAN 3358964144054
Grubość [mm] 1,44
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 84
Ciężar [kg] 0,180
nr EAN 3358964144078
Grubość [mm] 1,83
Ilość otworów 4
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
Średnica [mm] 84
Ciężar [kg] 0,220
nr EAN 3358964114873
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Ciężar [kg] 0,380
nr EAN 3358964178387
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4041248091944
Grubość [mm] 1,48
Grubość zabudowy [mm] 1,48
Ilość wycięć/otworów 4
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,75
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,79
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.550
nr EAN 4041248522059
Grubość [mm] 1,36
Grubość zabudowy [mm] 1,36
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,67
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.550
nr EAN 4041248522073
Grubość [mm] 1,40
Grubość zabudowy [mm] 1,40
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,67
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,71
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.550
nr EAN 4041248522042
Grubość [mm] 1,44
Grubość zabudowy [mm] 1,44
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,71
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,75
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.550
nr EAN 4041248522035
Grubość [mm] 1,52
Grubość zabudowy [mm] 1,52
Ilość wycięć/otworów 5
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,79
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,83
Średnica [mm] 84
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 152.550
nr EAN 4041248522080
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106600
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106617
Grubość [mm] 1,5
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106624
Grubość [mm] 1,55
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 4
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106631
Grubość [mm] 1,6
Średnica [mm] 84
Ilość wycięć/otworów 5
Tylko w połączeniu z 14-32116-01
nr EAN 4026634106648
Wyświetlanie od 1 do 24 (z 24 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii uszczelka głowicy pasujące do RENAULT 15 (130_)
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: