Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault 15 (130_) » uszczelki Renault 15 (130_) » uszczelka głowicy Renault 15 (130_)

uszczelka głowicy do RENAULT 15 (130_)

wybierz typ samochodu RENAULT 15 (130_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 88,5
Grubość [mm] 1,2
Szerokość [mm] 180
Długość [mm] 570
nr EAN 8427769571381
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 8427769571367
Średnica [mm] 88,5
Grubość [mm] 1,4
Szerokość [mm] 180
Długość [mm] 570
nr EAN 8433577077878
Średnica [mm] 89,5
Grubość [mm] 1,2
Szerokość [mm] 180
Długość [mm] 570
nr EAN 8433577077854
Grubość [mm] 1,2
Materiał Metal
nr EAN 3358960232717
Grubość [mm] 1,4
Średnica [mm] 88,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.120
nr EAN 4041248166628
Grubość [mm] 1,20
Grubość zabudowy [mm] 1,20
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,38
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,62
Średnica [mm] 88,8
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.120
nr EAN 4041248133910
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia trzonka zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia kolektora dolotowego
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.120
nr EAN 4041248125731
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką pokrywy zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.120
nr EAN 4041248481974
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia trzonka zaworu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32109-02
nr EAN 4026634302538
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,2
Średnica [mm] 89
Tylko w połączeniu z 14-32109-02
nr EAN 4026634322499
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii uszczelka głowicy pasujące do RENAULT 15 (130_)
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: