Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault 19 II Chamade (L53_) » głowica i części Renault 19 II Chamade (L53_) » uszczelka głowicy Renault 19 II Chamade (L53_)

uszczelka głowicy do RENAULT 19 II Chamade (L53_)

wybierz typ samochodu RENAULT 19 II Chamade (L53_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81003000
Masa [g] 165,49
nr EAN 8427769224577
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 2
Grubość [mm] 1,65
Tylko w połączeniu z 81003000
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,87
Szerokość [mm] 150
Długość [mm] 390
nr EAN 8427769213816
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 1
Grubość [mm] 1,75
Tylko w połączeniu z 81003000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,87
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,00
Szerokość [mm] 150
Długość [mm] 390
nr EAN 8427769213830
Średnica [mm] 81
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,85
Tylko w połączeniu z 81003000
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,00
Szerokość [mm] 150
Długość [mm] 390
nr EAN 8427769213854
Grubość [mm] 1,65
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 81
Ciężar [kg] 0,220
nr EAN 3358964113722
Grubość [mm] 1,75
Ilość wycięć/otworów 1
Średnica [mm] 81
Ciężar [kg] 0,230
nr EAN 3358964113739
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248146972
Grubość [mm] 1,65
Grubość zabudowy [mm] 1,65
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,868
Średnica [mm] 81
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 759.180
Grubość [mm] 1,74
nr EAN 4041248586891
Grubość [mm] 1,75
Grubość zabudowy [mm] 1,75
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,868
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,00
Średnica [mm] 81
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 759.180
Grubość [mm] 1,86
nr EAN 4041248587096
Grubość [mm] 1,85
Grubość zabudowy [mm] 1,85
Grubość [mm] 1,97
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,00
Średnica [mm] 81
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 759.180
nr EAN 4041248587065
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 4041248805626
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
nr EAN 4026634006214
Grubość [mm] 1,65
Średnica [mm] 81
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32088-01
nr EAN 4026634108215
Grubość [mm] 1,75
Średnica [mm] 81
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32088-01
nr EAN 4026634108222
Grubość [mm] 1,85
Średnica [mm] 81
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32088-01
nr EAN 4026634108239
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.