Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen GOLF IV Variant (1J5) » uszczelki Volkswagen GOLF IV Variant (1J5) » uszczelka głowicy Volkswagen GOLF IV Variant (1J5)

uszczelka głowicy do VOLKSWAGEN GOLF IV Variant (1J5)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF IV Variant (1J5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 81
Grubość [mm] 1,55
Ilość wycięć/otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 378
nr EAN 8427769572319
Średnica [mm] 81
Grubość [mm] 1,63
Ilość wycięć/otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,10
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 378
nr EAN 8427769572326
Średnica [mm] 81
Grubość [mm] 1,71
Ilość wycięć/otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,11
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,20
Szerokość [mm] 160
Długość [mm] 378
nr EAN 8427769572333
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Tylko w połączeniu z 81000400
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelnienia rury wydechowej
Masa [g] 136,85
nr EAN 8427769572265
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358964185965
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,53
Ilość otworów 2
Średnica [mm] 80,5
Ciężar [kg] 0,380
nr EAN 3358964148045
Grubość [mm] 1,61
Ilość otworów 3
nr EAN 3358964148052
Grubość [mm] 1,55
Ilość otworów 1
nr EAN 3358964148069
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,57
Ilość otworów 2
Średnica [mm] 80,5
Ciężar [kg] 0,390
nr EAN 3358964148076
Materiał Metal
Grubość [mm] 1,67
Ilość otworów 3
Średnica [mm] 80,5
Ciężar [kg] 0,410
nr EAN 3358964148083
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248033487
Grubość [mm] 1,55
Grubość zabudowy [mm] 1,55
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,0
Średnica [mm] 80,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248410264
Grubość [mm] 1,63
Grubość zabudowy [mm] 1,63
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,1
Średnica [mm] 80,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248410288
Grubość [mm] 1,71
Grubość zabudowy [mm] 1,71
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,11
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,2
Średnica [mm] 80,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248410301
Grubość [mm] 1,53
Grubość zabudowy [mm] 1,53
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,01
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,1
Średnica [mm] 80,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248522318
Grubość [mm] 1,61
Grubość zabudowy [mm] 1,61
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 1,11
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,2
Średnica [mm] 80,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248522332
Grubość [mm] 1,45
Grubość zabudowy [mm] 1,45
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,0
Średnica [mm] 80,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 819.824
nr EAN 4041248522349
Grubość [mm] 1,570
Ilość otworów 2
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) HBS018
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki osłony zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634208632
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,45
Średnica [mm] 80,5
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634114384
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,53
Średnica [mm] 80,5
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634114391
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,61
Średnica [mm] 80,5
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634114407
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,47
Średnica [mm] 80,5
Ilość otworów 1
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634125458
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,57
Średnica [mm] 80,5
Ilość otworów 2
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634125496
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,67
Średnica [mm] 80,5
Ilość otworów 3
Tylko w połączeniu z 14-32047-01
nr EAN 4026634125533
Wyświetlanie od 1 do 25 (z 25 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka głowicy


Zgodnie z teorią ekspertów żywotność uszczelki głowicy powinna być taka sama, jak żywotność jednostki napędowej. Nie należy ona do elementów eksploatacyjnych, jednak jej awaria stanowi jeden z najbardziej przykrych problemów kierowcy. Uszczelka głowicy znajduje się między głowicą i blokiem silnika. Jej zadaniem jest zapewnić szczelność w tym miejscu połączenia dwóch elementów. Uszczelka pod głowicą odpowiedzialna jest za ich izolację od komór spalania. 

Dlaczego uszczelka pod głowicą się psuje? 


Przede wszystkim uszczelka głowicy pracuje nieustannie w bardzo trudnych warunkach. Duże znaczenie dla jej sprawności mają wahania temperatury, szczególnie zimą. W tym czasie w obrębie silnika obniża się ona poniżej 0 st. Celsjusza, podczas gdy po uruchomieniu samochodu uszczelka może osiągnąć temperaturę dochodzącą do kilkuset st. Celsjusza. Problemy z uszczelką można rozpoznać po bąblach powietrza, które obserwujemy w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego lub też po tzw. „maśle”, pojawiającym się pod korkiem wlewu oleju. Niepokojące są też tłuste plamy na chłodziwie i wzrastający poziom oleju na bagnecie.

Uszczelka głowicy powinna pracować sprawnie tak długo, jak silnik. Szacuje się zatem, że wymieniamy ją po przejechaniu ok. 150 – 200 tys. km. A dlaczego do jej awarii może dojść szybciej? Przyczynami jej uszkodzenia i przedwczesnego zużycia są m.in. przegrzewanie się silnika z powodu stosowania płynu chłodniczego nie najlepszej jakości lub na skutek awarii wentylatora chłodnych, błędy konstrukcyjne, nieodpowiednio wyregulowana instalacja gazowa LPG, niewłaściwy montaż uszczelki oraz problemy z układem wtryskowym

Wymiana uszczelki pod głowicą 


Nie należy bagatelizować już pierwszych symptomów, które mogą świadczyć o awarii głowicy. Świadczyć one mogą również o innych problemach z pojazdem, zawsze powinno się skonsultować je ze specjalistą. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga demontażu wielu elementów. Jeżeli doszło do szczególnie dużego przegrzania silnika, wymiana uszczelki pod głowicą nie rozwiąże problemu.

informacje dodatkowe: