Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen 412 Variant » głowica i części Volkswagen 412 Variant » uszczelka głowicy Volkswagen 412 Variant

uszczelka głowicy do VOLKSWAGEN 412 Variant

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN 412 Variant:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica [mm] 75,5
Grubość [mm] 1,2
Tylko w połączeniu z 81001600
Szerokość [mm] 146
Długość [mm] 377
nr EAN 8427769272561
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81001600
Masa [g] 242,37
nr EAN 8427769473265
Grubość [mm] 1,00
Średnica [mm] 75,5
Ciężar [kg] 0,160
nr EAN 3358964146171
Grubość [mm] 1,0
Średnica [mm] 75,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.910
nr EAN 4041248027363
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelką głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 802.910
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 1 016 155
nr EAN 4041248112311
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 14-32012-01
nr EAN 4026634276709
Grubość [mm] 1
Średnica [mm] 75,5
Tylko w połączeniu z 14-32012-01
nr EAN 4026634103821
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii uszczelka głowicy pasujące do VOLKSWAGEN 412 Variant
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.