Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » silnik Volkswagen GOLF ALLTRACK VII Variant (BA5, BV5) » głowica i części Volkswagen GOLF ALLTRACK VII Variant (BA5, BV5) » uszczelka głowicy Volkswagen GOLF ALLTRACK VII Variant (BA5, BV5)

uszczelka głowicy do VOLKSWAGEN GOLF ALLTRACK VII Variant (BA5, BV5)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN GOLF ALLTRACK VII Variant (BA5, BV5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Tylko w połączeniu z 81007700
Masa [g] 148,96
nr EAN 8427769154171
Ilość wycięć/otworów 3
Grubość [mm] 1,95
Średnica [mm] 83,5
nr EAN 8427769738791
Grubość [mm] 1,95
Ilość otworów 2
Średnica [mm] 83,2
Ciężar [kg] 0,210
nr EAN 3358964145693
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałkiem rozrządu z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
nr EAN 3358964178486
Grubość [mm] 1,85
Grubość zabudowy [mm] 1,85
Grubość [mm] 1,97
Ilość wycięć/otworów 2
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.510
nr EAN 4041248049655
Grubość [mm] 1,65
Grubość zabudowy [mm] 1,65
Grubość [mm] 1,74
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.510
nr EAN 4041248063651
Grubość [mm] 1,95
Grubość zabudowy [mm] 1,95
Grubość [mm] 2,09
Ilość wycięć/otworów 3
Średnica [mm] 83
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.510
nr EAN 4041248063682
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
zawiera więcej pozycji niż zestaw OE (nr art.) 5890695
nr EAN 4041248010198
Grubość [mm] 1,65
Średnica [mm] 83,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.510
nr EAN 4041248498552
Grubość [mm] 1,85
Średnica [mm] 83,5
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) 760.510
nr EAN 4041248498408
Grubość [mm] 1,850
Ilość wycięć/otworów 2
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu) HBS095
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Tylko w połączeniu z 14-32094-01
nr EAN 4026634109908
Grubość [mm] 1,65
Średnica [mm] 83,2
nr EAN 4026634110188
Grubość [mm] 1,8
Średnica [mm] 83,2
Ilość wycięć/otworów 1
nr EAN 4026634110270
Grubość [mm] 1,95
Średnica [mm] 83,2
Ilość wycięć/otworów 2
nr EAN 4026634110287
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.