Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » silnik Volvo 140 (142, 144) » głowica i części Volvo 140 (142, 144) » uszczelka głowicy Volvo 140 (142, 144)

uszczelka głowicy do VOLVO 140 (142, 144)

wybierz typ samochodu VOLVO 140 (142, 144):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1,64
Średnica [mm] 84
Szerokość [mm] 230
Długość [mm] 295
Strona zabudowy z lewej
dla cylindra 4-6
Materiał Metal
nr EAN 3358960896964
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,60
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,81
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,91
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668016
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,65
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,96
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668047
dla cylindra 1-3
Grubość zabudowy [mm] 1,70
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,96
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,07
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668023
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,60
Ilość otworów 1
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,81
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,91
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668054
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,65
Ilość otworów 2
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,91
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 0,96
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248667903
dla cylindra 4-6
Grubość zabudowy [mm] 1,70
Ilość otworów 3
Wielkość wysunięcia tłoka od [mm] 0,96
Wielkość wysunięcia tłoka do [mm] 1,07
Średnica [mm] 84,3
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
nr EAN 4041248668030
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
dla cylindra 1-3
nr EAN 4026635134534
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
dla cylindra 4-6
nr EAN 4026635134541
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,59
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 1
dla cylindra 1-3
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134442
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,64
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
dla cylindra 1-3
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134459
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,69
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 3
dla cylindra 1-3
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134466
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,59
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 1
dla cylindra 4-6
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134473
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,64
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 2
dla cylindra 4-6
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134480
Rodzaj uszczelnienia uszczelka z warstwą metalową
Grubość [mm] 1,69
Średnica [mm] 84
Ilość otworów 3
dla cylindra 4-6
Przestrzegaj informacji montażowych 
nr EAN 4026635134497
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii uszczelka głowicy pasujące do VOLVO 140 (142, 144)
uszczelka głowicy

Uszczelka pod głowicę


W silniku jest wiele uszczelek jedną z nich, jest uszczelka głowicy. Szczelność silnika jest bardzo ważna w silnikach benzynowych, jak i diesla. Jest to element, którego zadaniem jest uszczelnienie połączenia bloku silnika z głowicą. Między tym połączeniem w kanałach przepływa olej i ciecz chłodząca. Płyny te nie mogą zostać zmieszane, a jest to możliwe dzięki uszczelce. Aby uszczelka podgłowicowa działała prawidłowo powinna być odporna na bardzo wysoką temperaturę silnika, oraz duże ciśnienie wynikające z pracy silnika. Warunki, w których znajduje się uszczelka pod głowicą, często powodują utratę jej właściwości uszczelniających. Uszczelka ma wiele otworów: największe są na cylindry, mniejsze to kanały cieczy chłodzącej i olejowe, a najmniejsze są na śruby mocujące głowicę. W pobliżu cylindrów jest ona wykonana ze stali, ze względu na wysokie ciśnienie, reszta jest wykonana z tworzywa kompozytowego i tworzywa sztucznego. Materiał powinien idealnie przylegać, nie przyklejać się. Ważne jest, aby uszczelka nie zmniejszała swojej objętości z czasem, ponieważ wtedy należałoby dokręcać, co jakiś czas śruby głowicy. Jest to część bezobsługowa, powinna wytrzymać przez cały okres działania silnika.

Często jednak można się spotkać z awarią tej niepozornej części. Częstymi możliwościami uszkodzenia uszczelki jest przegrzewanie silnika przez stosowanie słabej jakości cieczy chłodzącej. Zbyt wysokie ciśnienie zapłonu spowodowane złym ustawieniem zapłonu. Błędy podczas wymiany uszczelki głowicy (dokręcanie śrub powinno przebiegać od środka w odpowiedni sposób). W niektórych jednostkach napędowych może wystąpić fabryczna wada powodująca częste uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Najłatwiej sprawdzić stan uszczelki przez odkręcenie wlewu oleju do silnika. Gdy pod korkiem znajduje się biała substancja, oznacza to usterkę izolacji. Innymi objawami uszkodzenia tej części jest wyciek oleju, spadek ciśnienia oleju, gęste kłęby dymu z wydechu, itd.