Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A8 D2 (4D2, 4D8) » uszczelki Audi A8 D2 (4D2, 4D8) » uszczelka miski olejowej Audi A8 D2 (4D2, 4D8)

uszczelka miski olejowej do AUDI A8 D2 (4D2, 4D8)

wybierz typ samochodu AUDI A8 D2 (4D2, 4D8):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 20
Grubość [mm] 1,5
Materiał Miedź
Kształt Wersja A
DIN / ISO 7603
alternatywny zestaw naprawczy 017.736
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248445976
Grubość [mm] 1
Szerokość [mm] 355
Długość [mm] 378
Masa [g] 56,361
nr EAN 8427769571534
Status produktu: Normalny
nr EAN 8427769728983
cena brutto:
20.00 zł
 Kup
Materiał Silikon
Kolor czarny
Zakres temperatury do [°C] 300
nr EAN 3358960351449
cena brutto:
20.00 zł
 Kup
Materiał Silikon
Kolor biały
Zakres temperatury do [°C] 200
nr EAN 3358960351418
Średnica wewnętrzna [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 20
Grubość [mm] 1,5
Materiał Miedź
Kształt Wersja A
DIN / ISO 7603
alternatywny zestaw naprawczy 017.736
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248445976
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 921.093
nr EAN 4041248103418
Strona zabudowy góra
nr EAN 4041248125670
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 467.762
Status produktu: Normalny
nr EAN 4041248801031
Status produktu: Normalny
nr EAN 4041248804261
cena brutto:
25.01 zł
 Kup
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Cecha chemiczna odporny na promienie UV
Rodzaj połączenia Tubka
Pojemność [ml] 70
Materiał Silikon
Kolor beżowy
Przestrzegaj informacji montażowych 
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] 315
dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu 030.793 Dirko
nr EAN 4041248845493
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 31,0
Materiał Miedź
Ciężar [kg] 0,002
dla numeru OE N 043 854 1
nr EAN 4027816194224
Materiał Silikon
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Cecha chemiczna utwardzany
Kolor antracytowy
Pojemność [ml] 70
Wersja Dichtmasse
Zakres temperatury od [°C] 50
Zakres temperatury do [°C] 300
Rodzaj połączenia Tubka
Tylko w połączeniu z 70-31415-00
nr EAN 4026634207673
Status produktu: Normalny
nr EAN 4026634276761
Średnica wewnętrzna [mm] 26,0
średnica zewnętrzna [mm] 31,0
Materiał Miedź
Ciężar [kg] 0,002
nr EAN 4044688194220
Materiał Miedź
średnica zewnętrzna [mm] 31
Średnica wewnętrzna [mm] 26
DIN / ISO 7603
Kształt Wersja A
Grubość [mm] 2
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.