Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Audi » silnik Audi A6 C4 Avant (4A5) » uszczelki Audi A6 C4 Avant (4A5) » uszczelka miski olejowej Audi A6 C4 Avant (4A5)

uszczelka miski olejowej do AUDI A6 C4 Avant (4A5)

wybierz typ samochodu AUDI A6 C4 Avant (4A5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Średnica wewnętrzna [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 20
Grubość [mm] 1,5
Materiał Miedź
Kształt Wersja A
DIN / ISO 7603
alternatywny zestaw naprawczy 017.736
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248445976
Grubość [mm] 1
Szerokość [mm] 355
Długość [mm] 375
Masa [g] 51,481
dla numeru OE 078103609E
nr EAN 8427769370366
Średnica wewnętrzna [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 20
Grubość [mm] 1,5
Materiał Miedź
Kształt Wersja A
DIN / ISO 7603
alternatywny zestaw naprawczy 017.736
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248445976
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 921.093
nr EAN 4041248103418
Strona zabudowy góra
nr EAN 4041248125670
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Liczba otworów do mocowania 18
nr EAN 4041248103371
Strona zabudowy góra
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Liczba otworów do mocowania 24
nr EAN 4041248124833
Średnica wewnętrzna [mm] 26
średnica zewnętrzna [mm] 31
Grubość [mm] 2
Materiał Miedź
Kształt Wersja A
DIN / ISO 7603
nr EAN 4041248009932
Status produktu: Normalny
nr EAN 4041248804261
Status produktu: Normalny
nr EAN 4026634268049
Grubość [mm] 1
nr EAN 4026634120460
Status produktu: Normalny
nr EAN 4026634268056
Status produktu: Normalny
nr EAN 4026634120477
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.