Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ford » silnik Ford ESCORT VI (GAL, AAL, ABL) » uszczelki Ford ESCORT VI (GAL, AAL, ABL) » uszczelka miski olejowej Ford ESCORT VI (GAL, AAL, ABL)

uszczelka miski olejowej do FORD ESCORT VI (GAL, AAL, ABL)

wybierz typ samochodu FORD ESCORT VI (GAL, AAL, ABL):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 2
Średnica wewnętrzna [mm] 15
średnica zewnętrzna [mm] 22
nr EAN 8427769112270
Materiał miski olejowej Aluminium
nr EAN 3358960239860
Średnica wewnętrzna [mm] 14
średnica zewnętrzna [mm] 24
Grubość [mm] 1,5
Rodzaj uszczelnienia Uszczelka metalowo-elastomerowa
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Kształt Wersja A
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248445839
Średnica wewnętrzna [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 22,4
Grubość [mm] 3
Materiał Guma
Kształt asymetryczny
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248445853
Materiał miski olejowej Odlew aluminiowy
nr EAN 4041248143339
Materiał miski olejowej blacha stalowa
nr EAN 4041248061626
Grubość [mm] 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 24,0
Materiał Guma / metal
Ciężar [kg] 0,001
dla numeru OE 1 005 578
nr EAN 4027816243595
Status produktu: Normalny
Materiał NBR (Nitril-Butadien-kauczuk)
Grubość [mm] 1,5
Średnica wewnętrzna [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 24
Kształt Wersja A
nr EAN 4026634106693
Materiał Aluminium
nr EAN 4026634120620
Grubość [mm] 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 24,0
Materiał Guma / metal
Ciężar [kg] 0,001
nr EAN 4044688243591
Rodzaj uszczelnienia Uszczelka metalowo-elastomerowa
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Grubość [mm] 3
Średnica wewnętrzna [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 22,4
Ciężar [kg] 0,00571
nr EAN 4046001570391
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.