Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault 18 (134_) » uszczelki Renault 18 (134_) » uszczelka miski olejowej Renault 18 (134_)

uszczelka miski olejowej do RENAULT 18 (134_)

wybierz typ samochodu RENAULT 18 (134_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 2
Średnica wewnętrzna [mm] 15
średnica zewnętrzna [mm] 22
nr EAN 8427769112270
Średnica wewnętrzna [mm] 14,7
średnica zewnętrzna [mm] 24
Materiał Guma / metal
Grubość [mm] 1,5
Rodzaj połączenia opakowanie konturowe
nr EAN 3358960331533
średnica zewnętrzna [mm] 22
Średnica wewnętrzna [mm] 14,5
Grubość [mm] 2
Kształt Wersja A
Materiał Nylon
alternatywny zestaw naprawczy 017.736
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248050309
nr EAN 4041248036624
Grubość [mm] 2,0
Średnica wewnętrzna [mm] 15,0
średnica zewnętrzna [mm] 22,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Ciężar [kg] 0,001
dla numeru OE 1 454 118
nr EAN 4027816055976
Materiał Nylon
Grubość [mm] 2
Średnica wewnętrzna [mm] 14,5
średnica zewnętrzna [mm] 22
Kształt Wersja A
nr EAN 4026634066225
Grubość [mm] 3
nr EAN 4026634107744
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.