Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » silnik Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » uszczelki Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_) » uszczelka miski olejowej Renault CLIO I (B/C57_, 5/357_)

uszczelka miski olejowej do RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_)

wybierz typ samochodu RENAULT CLIO I (B/C57_, 5/357_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Grubość [mm] 1,5
Szerokość [mm] 253
Długość [mm] 412
Masa [g] 43,321
nr EAN 8427769282607
Status produktu: Normalny
nr EAN 8427769033483
Średnica wewnętrzna [mm] 16,3
średnica zewnętrzna [mm] 22
Materiał Miedź
Grubość [mm] 2
Rodzaj połączenia opakowanie konturowe
nr EAN 3358960329837
Status produktu: Normalny
nr EAN 3358964235455
Średnica wewnętrzna [mm] 16
średnica zewnętrzna [mm] 22
Grubość [mm] 2
Materiał Miedź
Kształt Wersja C
DIN / ISO 7603
alternatywny zestaw naprawczy 017.736
alternatywny zestaw naprawczy 036.400
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248446157
Status produktu: Normalny
nr EAN 4041248063316
Grubość [mm] 1,500
Średnica wewnętrzna [mm] 16,70
średnica zewnętrzna [mm] 24,00
Grubość [mm] 2
Średnica wewnętrzna [mm] 16
średnica zewnętrzna [mm] 22
Jakość CU-AFM
Kształt Wersja C
nr EAN 4026634044957
Grubość [mm] 1
nr EAN 4026634165430
Materiał Guma / metal
Średnica wewnętrzna [mm] 16
średnica zewnętrzna [mm] 24
Grubość [mm] 1,5
dla numeru OE 016488
nr EAN 3660872416711
Materiał Miedź
średnica zewnętrzna [mm] 22
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Grubość [mm] 2
Kształt Wersja C
Materiał Guma / metal
Materiał uszczelnienia wargowego Guma
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.