Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » silnik Citroën JUMPER II Platforma / podwozie » uszczelki Citroën JUMPER II Platforma / podwozie » uszczelka miski olejowej Citroën JUMPER II Platforma / podwozie

uszczelka miski olejowej do CITROËN JUMPER II Platforma / podwozie

wybierz typ samochodu CITROËN JUMPER II Platforma / podwozie:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
63.00 zł
 Kup
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Rodzaj połączenia Kartusz
Pojemność [ml] 200
Materiał Silikon
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] +300
nie dla wersji dla kraju USA
nr EAN 8427769920202
Grubość [mm] 3
Średnica wewnętrzna [mm] 12,5
średnica zewnętrzna [mm] 22,8
nr EAN 8427769821455
nr EAN 8427769681974
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Rodzaj połączenia Tubka
Pojemność [ml] 75
Materiał Silikon
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] +300
nr EAN 8427769999161
Średnica wewnętrzna [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 22,4
Grubość [mm] 3
Materiał Guma
Kształt asymetryczny
alternatywny zestaw naprawczy 505.550
alternatywny zestaw naprawczy 505.540
nr EAN 4041248445853
Strona zabudowy góra
nr EAN 4041248418826
cena brutto:
21.00 zł
 Kup
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Cecha chemiczna odporny na promienie UV
Rodzaj połączenia Tubka
Pojemność [ml] 70
Materiał Silikon
dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu 036.164 Dirko
Zakres temperatury od [°C] -60
Zakres temperatury do [°C] 315
Kolor szary
nr EAN 4041248845509
Indeks: PSA 030458
Marka: PSA Peugeot Citroen
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw uszczelek, miska olejowa
Nazwa: USZCZELKA MISKI OLEJOWEJ PSA
Opis: MOT. PUMA
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 1228836
Numer dostawcy: 030458

nr EAN 4026634312490
Materiał Silikon
Cecha chemiczna niezawierający rozpuszczalnika
Cecha chemiczna trwały elastycznie
Cecha chemiczna utwardzany
Kolor antracytowy
Pojemność [ml] 70
Wersja Dichtmasse
Zakres temperatury od [°C] 50
Zakres temperatury do [°C] 300
Rodzaj połączenia Tubka
Tylko w połączeniu z 70-31415-00
nr EAN 4026634207673
Rodzaj uszczelnienia Uszczelka stalowa
Materiał Miedź
średnica zewnętrzna [mm] 22
Średnica wewnętrzna [mm] 16
Grubość [mm] 2
Kształt Wersja C
Grubość [mm] 3
Średnica wewnętrzna [mm] 13
średnica zewnętrzna [mm] 22,4
Ciężar [kg] 0,00571
nr EAN 4046001570391
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelka miski olejowej

Uszczelka miski olejowej 


Jak każda uszczelka, również uszczelka do miski olejowej, odpowiedzialna jest za szczelność przy połączeniu między elementami. W tym przypadku znajduje się ona w miejscu bezpośredniego kontaktu silnika z miską olejową (to w niej olej jest zasysany przez pompę, a następnie tłoczony w tym miejscu, które wymaga nieustannego smarowania). Miska olejowa zamyka od dołu blok silnika, jest zbiornikiem na olej, który zostaje przepompowany przez magistralę olejową silnika. 
 

Uszczelka do miski olejowej – kiedy wymiana? 


Uszczelka miski olejowej jest elementem eksploatacyjnym, a więc jej zużywanie jest procesem naturalnym. Jest to spowodowane między innymi różnicami w warunkach, w jakich musi pracować. Jeżeli dojdzie do jej zużycia, dochodzi do wystąpienia nieszczelności, odpowiedzialnych za wycieki oleju. To powoduje, że przedostaje się on na zewnątrz, pojawiają się zabrudzenia na misie olejowej i podłożu pod silnikiem. Uszczelka do miski olejowej musi zostać w takim przypadku możliwie jak najszybciej wymieniona. 

Wymianę rozpoczynamy od spuszczenia oleju silnikowego, odkręcając przy tym korek spustowy, znajdujący się w misce olejowej. Konieczne jest też odkręcenie śrub, które mocują miskę do silnika. Zdejmujemy miskę, trzeba ją teraz dokładnie oczyścić z resztek starej i zużytej uszczelki. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie uległa ona deformacji i tym samym spełnia dobrze swoją funkcję. Zakładana jest teraz nowa uszczelka miski olejowej. Pozostaje jedynie zamontować misę i ją dobrze przykręcić do bloku silnika. Ważne jest, aby każdy etap został przeprowadzony prawidłowo. Zwracamy więc szczególną uwagę na właściwe dociśnięcie misy olejowej tak, by przylegała dokładnie do powierzchni silnika, ale nie uległa przy tym deformacji.