Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Renault » skrzynia biegów Renault MASTER II Furgon (FD) » skrzynia biegów manualna Renault MASTER II Furgon (FD) » uszczelki półosi, dyferencjału Renault MASTER II Furgon (FD)

uszczelki półosi, dyferencjału do RENAULT MASTER II Furgon (FD)

wybierz typ samochodu RENAULT MASTER II Furgon (FD):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 60
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 75
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960855091
Strona zabudowy od strony czołowej
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 70
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 85
Wysokość 1 [mm] 7
Materiał FPM (Fluor-Kautschuk)/ACM (Polyacryl-Kautschuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
nr EAN 3358960855121
Strona zabudowy wlot
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 24,5
Średnica zewnętrzna 1 [mm] 42
Wysokość 1 [mm] 6
Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)
Rodzaj gwintu Gwint prawoskrętny
Ochrona przeciwpyłowa z uszczelką wargową przeciwpyłową
nr EAN 3358960582485
Specyfikacja IMPERGOM bearing
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Masa [g] 140
Średnica wewnętrzna [mm] 25,73
średnica zewnętrzna [mm] 47,30
Długość [mm] 27
nr EAN 8050297598102
Strona zabudowy z lewej
Masa [g] 89
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Specyfikacja IMPERGOM bearing
Średnica wewnętrzna [mm] 27,80
średnica zewnętrzna [mm] 47,30
Długość [mm] 27,20
nr EAN 8050298598118
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
uszczelki półosi, dyferencjału

Uszczelki półosi, dyferencjału


Uszczelniacze półosi to elementy zapobiegające wyciekowi oleju z układu przeniesienia napędu. Uszczelka obejmuje półoś, która w trakcie pracy stale się obraca. Z tego względu elementy uszczelniające ulegają dość szybkiemu zużyciu. Ich stan powinien być regularnie kontrolowany. Diagnosta w trakcie okresowego badania technicznego pojazdu kontroluje ich stan, szukając śladów wycieków.

W przypadku zaobserwowania nawet niewielkich wycieków należy szybko zatroszczyć się o wymianę uszczelniaczy na nowe. Zbagatelizowanie problemu spowoduje dalszą degenerację i coraz większy wyciek. Ten zaś, będzie przyczyną sukcesywnego obniżania się poziomu środka smarnego w układzie. W najgorszym razie może dojść do całkowitego uszkodzenia wrażliwych podzespołów dyferencjału.

Aby wymienić uszczelniacz, konieczne jest rozmontowanie zawieszenia i demontaż półosi napędowej. Dopiero po wypięciu półosi z mechanizmu różnicowego i wysunięciu jej na zewnątrz, zyskujemy łatwy dostęp do uszczelki.

Istotne jest to, by po wymianie uszczelniacza pamiętać o uzupełnieniu oleju w układzie przeniesienia napędu. Zależnie od czasu, jaki upłynął od pojawienia się wycieku, ubytek może być niewielki lub całkiem pokaźny.