Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Citroën » układ chłodzenia Citroën XSARA Break (N2) » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Citroën XSARA Break (N2)

wentylator, sprzęgło wiskotyczne do CITROËN XSARA Break (N2)

wybierz typ samochodu CITROËN XSARA Break (N2):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 350
Średnica [mm] 385
Masa [g] 3520
nr EAN 8717613486887
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 120
Średnica [mm] 335
Masa [g] 2088
nr EAN 8717613487044
Napięcie [V] 12
Średnica [mm] 384
Długość przewodu [mm] 330
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379541928
Średnica [mm] 385
nr EAN 8001063668871
Średnica [mm] 385
nr EAN 8001063934365
Kolor czarny
Opór [Ohm] 0,8
nr EAN 5901619524718
Opór [Ohm] 0,54
Kolor szary
nr EAN 5902659733757
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 104
Średnica [mm] 340
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286241923
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 222
Średnica [mm] 367
Liczba łopatek wentylatora 9
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286389182
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 204
Średnica [mm] 333
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286469051
Opór [Ohm] 0,54
Kolor szary
Kolor czarny
Opór [Ohm] 0,8
Średnica [mm] 396
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 500
Ciężar [kg] 2,9
nr EAN 3276426960915
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Moc znamionowa [W] 250
Średnica [mm] 335
Liczba łopatek wentylatora 6
Ciężar [kg] 1,872
nr EAN 4046001190933
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wentylator, sprzęgło wiskotyczne

Sprzęgło wiskotyczne 


Sprzęgło wiskotyczne ma do spełnienia wiele zadań. W układzie chłodzenia łączy wentylatory chłodzenia z osią obrotu pompy cieczy chłodzącej, z kolei przy napędzie 4x4 jest jednym z elementów układu przeniesienia prądu. Sprzęgło wiskotyczne jest więc elementem, od którego w znaczącym stopniu zależy płynna regulacja momentu obrotowego 
 

Jak działa sprzęgło wiskotyczne? 


Zastanawiając się, jak działa sprzęgło wiskotyczne, należy uświadomić sobie, że to ono sprawia, że wentylatory chłodzenia obracają się wolniej niż wirniki pomp chłodzenia. Sprzęgło wiskotyczne składa się z kilku części, z których najważniejsze to tarcze zanurzone w specjalnej cieczy, charakteryzujące się zmiennością lepkości. Taka właściwość powoduje, że wraz ze zmianą lepkości załącza się lub rozłącza sprzęgło. Rozłączone jest wtedy, kiedy koła obu osi poruszają się z taką samą prędkością obrotową. W przeciwnym razie dochodzi do wzrostu temperatury płynu wiskotycznego, który następnie gęstnieje i doprowadza do załączenia napędu kół obu osi pojazdu
 

Kiedy wymieniamy sprzęgło wiskotyczne?

 
Jakie są objawy jego uszkodzenia, które świadczą o konieczności jego wymiany? Jeżeli sprzęgło wiskotyczne nie pracuje prawidłowo, usłyszymy hałas, a także zaobserwujemy nieustanne działanie wentylatorów chłodnicy. Przyczyną usterki mogą być też zabrudzenia lub też kolizja. Zdarza się także, że sprzęgło wiskotyczne ulega awarii na skutek uszkodzenia elementów, które z nim współpracują. 

Nieprawidłowo działające sprzęgło wiskotyczne ma wpływ na komfort jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. W przypadku jego awarii należy je możliwie jak najszybciej wymienić. Sprzęgło wiskotyczne powinno być przystosowane do montażu w konkretnym modelu pojazdu. Nie zaleca się montażu używanego sprzęgła, które nigdy nie zastąpi pod względem bezawaryjności i jakości pracy nowej części.