Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Opel VECTRA C GTS (Z02) 2.8 V6 Turbo (F68) (2005.08-2008.08) 230km » 9901627 kraft automotive
wybrany samochód: 
Opel Vectra C Gts (z02) 2.8 V6 Turbo (f68) (2005.08-2008.08) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wentylator, chłodzenie silnika 9901627 KRAFT AUTOMOTIVE

245.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
4 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - dzisiaj: 4 szt.
 
    Ocena:
numer części:

9901627

producent:

KRAFT AUTOMOTIVE

Status produktu: Normalny
Numer seryjnyK9901627
nr EAN5901159383080

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 9901627 KRAFT AUTOMOTIVE

numery OEM:
OPEL      13263552
OPEL      1341133
OPEL      1341390
OPEL      1341682
OPEL      13450415
OPEL      55702179
VAUXHALL      13263552
VAUXHALL      1341390
VAUXHALL      1341682
VAUXHALL      13450415
VAUXHALL      55702179
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 9901627 KRAFT AUTOMOTIVE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.