Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Audi A3 Sportback (8YA, 8YF) 30 TFSI Mild Hybrid (2020.06-???) 110km » CFR 8 000P mahle
wybrany samochód: 
Audi A3 Sportback (8ya, 8yf) 30 Tfsi Mild Hybrid (2020.06-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFR 8 000P MAHLE

97.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numery handlowe:

376913021, 70827656, 9ML 376 913-021

numer części:

CFR 8 000P

producent:

MAHLE

Status produktu: Normalny
Ilość biegunów2
Napięcie znamionowe [V]12
Wysokość zabudowy67
Szerokość zewnętrzna [mm]64
nr EAN4057635126298

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFR 8 000P MAHLE

Rezystor wentylatora chłodnicy pasuje do: OPEL ADAM, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK, CORSA E, CORSA E/HATCHBACK, MERIVA B 1.0-1.7D 07.06-
numery OEM:
OPEL      13256565
OPEL      1341586
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Rezystor wejściowy, silnik wentylatora chłodnicy, BEHR *** PREMIUM LINE *** CFR 8 000P MAHLE w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.