Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Jaguar » układ chłodzenia Jaguar X-TYPE I Kombi (X400) » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Jaguar X-TYPE I Kombi (X400)

wentylator, sprzęgło wiskotyczne do JAGUAR X-TYPE I Kombi (X400)

wybierz typ samochodu JAGUAR X-TYPE I Kombi (X400):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Napięcie [V] 12
Średnica [mm] 384
Długość przewodu [mm] 330
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379541928
Napięcie [V] 12
Średnica [mm] 338
Ilość połączeń 2
nr EAN 8053379542048
Grubość [mm] 130,0
średnica zewnętrzna [mm] 450,0
Moc znamionowa [W] 130
Ilość połączeń 2
Liczba skrzydeł 6
Ciężar [kg] 2,69
dla numeru OE 1253.K2
nr EAN 4027816406341
Grubość [mm] 120,0
średnica zewnętrzna [mm] 450,0
Moc znamionowa [W] 400
Ilość połączeń 2
Liczba skrzydeł 6
Ciężar [kg] 2,67
dla numeru OE 1253.C0
nr EAN 4027816406358
Średnica [mm] 385
nr EAN 8001063668871
Kolor czarny
Opór [Ohm] 0,8
nr EAN 5901619524718
Długość [mm] 297,33
Szerokość [mm] 301,66
Wysokość [mm] 290,71
Ciężar [kg] 0,126
Długość [mm] 297
Szerokość [mm] 302
Wysokość [mm] 290
Szerokość opakowania [cm] 8,8
Wysokość opakowania [cm] 8,2
nr EAN 5902659734129
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 306
Średnica [mm] 368
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286246218
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 222
Średnica [mm] 363
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286389175
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 138
Średnica [mm] 363
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286389199
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Moc znamionowa [W] 84
Średnica [mm] 340
Liczba łopatek wentylatora 4
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286462328
Rodzaj korpusu Gumowa obudowa
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 100
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 342
Liczba łopatek wentylatora 4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
nr EAN 8718042107312
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 250
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 393
Liczba łopatek wentylatora 8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
nr EAN 8718042107497
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 400
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 385
Liczba łopatek wentylatora 9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Ilość biegunów 2
nr EAN 8718042107503
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 160
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 385
Liczba łopatek wentylatora 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
nr EAN 8718042131492
Napięcie [V]12
Moc znamionowa [W]156
Strona zabudowyz lewej
Strona zabudowyz prawej
Średnica [mm]414
Pobór mocy [W]60
Pobór mocy [W]200
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba łopatek wentylatora6
Kolor czarny
Opór [Ohm] 0,8
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 385
Moc znamionowa [W] 400
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475035896
Wyświetlanie od 1 do 18 (z 18 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wentylator, sprzęgło wiskotyczne

Sprzęgło wiskotyczne 


Sprzęgło wiskotyczne ma do spełnienia wiele zadań. W układzie chłodzenia łączy wentylatory chłodzenia z osią obrotu pompy cieczy chłodzącej, z kolei przy napędzie 4x4 jest jednym z elementów układu przeniesienia prądu. Sprzęgło wiskotyczne jest więc elementem, od którego w znaczącym stopniu zależy płynna regulacja momentu obrotowego 
 

Jak działa sprzęgło wiskotyczne? 


Zastanawiając się, jak działa sprzęgło wiskotyczne, należy uświadomić sobie, że to ono sprawia, że wentylatory chłodzenia obracają się wolniej niż wirniki pomp chłodzenia. Sprzęgło wiskotyczne składa się z kilku części, z których najważniejsze to tarcze zanurzone w specjalnej cieczy, charakteryzujące się zmiennością lepkości. Taka właściwość powoduje, że wraz ze zmianą lepkości załącza się lub rozłącza sprzęgło. Rozłączone jest wtedy, kiedy koła obu osi poruszają się z taką samą prędkością obrotową. W przeciwnym razie dochodzi do wzrostu temperatury płynu wiskotycznego, który następnie gęstnieje i doprowadza do załączenia napędu kół obu osi pojazdu
 

Kiedy wymieniamy sprzęgło wiskotyczne?

 
Jakie są objawy jego uszkodzenia, które świadczą o konieczności jego wymiany? Jeżeli sprzęgło wiskotyczne nie pracuje prawidłowo, usłyszymy hałas, a także zaobserwujemy nieustanne działanie wentylatorów chłodnicy. Przyczyną usterki mogą być też zabrudzenia lub też kolizja. Zdarza się także, że sprzęgło wiskotyczne ulega awarii na skutek uszkodzenia elementów, które z nim współpracują. 

Nieprawidłowo działające sprzęgło wiskotyczne ma wpływ na komfort jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. W przypadku jego awarii należy je możliwie jak najszybciej wymienić. Sprzęgło wiskotyczne powinno być przystosowane do montażu w konkretnym modelu pojazdu. Nie zaleca się montażu używanego sprzęgła, które nigdy nie zastąpi pod względem bezawaryjności i jakości pracy nowej części.