Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Peugeot » układ chłodzenia Peugeot 306 Break (7E, N3, N5) » wentylator, sprzęgło wiskotyczne Peugeot 306 Break (7E, N3, N5)

wentylator, sprzęgło wiskotyczne do PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5)

wybierz typ samochodu PEUGEOT 306 Break (7E, N3, N5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Napięcie [V] 12
Masa [g] 3000
nr EAN 8717613405536
Średnica [mm] 386
nr EAN 8001063782607
Napięcie znamionowe [V] 12
Moc znamionowa [W] 350
Średnica [mm] 386
Wersja produced by MAHLE
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zintegrowanym regulatorem
nr EAN 4057635056595
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 336
Średnica [mm] 387
Liczba łopatek wentylatora 6
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286242982
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Moc znamionowa [W] 150
Średnica [mm] 362
Liczba łopatek wentylatora 7
Napięcie [V] 12
Ilość biegunów 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez zintegrowanego regulatora
nr EAN 5707286243033
Status produktu: Normal
nr EAN 5707286246423
Napięcie [V]12
Średnica [mm]388
Średnica 1 [mm]388
MateriałTworzywo sztuczne
Ogrzewanie/chłodzeniePojedynczy wentylator
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającabez sterownika
Kierunek obrotówzgodnie z ruchem wskazówek zegara
Liczba zestyków4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2bez opornika
Kształt obudowy wtyczkiowalny
Liczba łopatek wentylatora7
Moc [W]384
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 144
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 368
Liczba łopatek wentylatora 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 3
nr EAN 8718042029102
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 150
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 368
Liczba łopatek wentylatora 6
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez opornika obciążeniowego
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
nr EAN 8718042029119
Napięcie [V] 12
Moc znamionowa [W] 260
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 292
Liczba łopatek wentylatora 8
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze sterownikiem
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Kształt obudowy wtyczki owalny
Ilość biegunów 2
nr EAN 8718042139627
Kierunek obrotów przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Napięcie [V] 12
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
nr EAN 8718042321121
Napięcie [V]12
Rodzaj skrzyni biegówSkrzynia biegów manualna
Moc znamionowa [W]180
Średnica [mm]315
Wyposażenie pojazdudla pojazdów z klimatyzacją
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 385
Moc znamionowa [W] 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475023053
Wyposażenie pojazdu dla pojazdów z/bez klimatyzacji
Średnica [mm] 385
Moc znamionowa [W] 200
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 7
Ilość czopów 2
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475106084
Wyświetlanie od 1 do 14 (z 14 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wentylator, sprzęgło wiskotyczne

Sprzęgło wiskotyczne 


Sprzęgło wiskotyczne ma do spełnienia wiele zadań. W układzie chłodzenia łączy wentylatory chłodzenia z osią obrotu pompy cieczy chłodzącej, z kolei przy napędzie 4x4 jest jednym z elementów układu przeniesienia prądu. Sprzęgło wiskotyczne jest więc elementem, od którego w znaczącym stopniu zależy płynna regulacja momentu obrotowego 
 

Jak działa sprzęgło wiskotyczne? 


Zastanawiając się, jak działa sprzęgło wiskotyczne, należy uświadomić sobie, że to ono sprawia, że wentylatory chłodzenia obracają się wolniej niż wirniki pomp chłodzenia. Sprzęgło wiskotyczne składa się z kilku części, z których najważniejsze to tarcze zanurzone w specjalnej cieczy, charakteryzujące się zmiennością lepkości. Taka właściwość powoduje, że wraz ze zmianą lepkości załącza się lub rozłącza sprzęgło. Rozłączone jest wtedy, kiedy koła obu osi poruszają się z taką samą prędkością obrotową. W przeciwnym razie dochodzi do wzrostu temperatury płynu wiskotycznego, który następnie gęstnieje i doprowadza do załączenia napędu kół obu osi pojazdu
 

Kiedy wymieniamy sprzęgło wiskotyczne?

 
Jakie są objawy jego uszkodzenia, które świadczą o konieczności jego wymiany? Jeżeli sprzęgło wiskotyczne nie pracuje prawidłowo, usłyszymy hałas, a także zaobserwujemy nieustanne działanie wentylatorów chłodnicy. Przyczyną usterki mogą być też zabrudzenia lub też kolizja. Zdarza się także, że sprzęgło wiskotyczne ulega awarii na skutek uszkodzenia elementów, które z nim współpracują. 

Nieprawidłowo działające sprzęgło wiskotyczne ma wpływ na komfort jazdy, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. W przypadku jego awarii należy je możliwie jak najszybciej wymienić. Sprzęgło wiskotyczne powinno być przystosowane do montażu w konkretnym modelu pojazdu. Nie zaleca się montażu używanego sprzęgła, które nigdy nie zastąpi pod względem bezawaryjności i jakości pracy nowej części.