Tryb pracy | mechaniczne | |
Techniczny numer informacyjny | circuit N.C. | |
Gwintowana złączka | M12 x 1,5 | |
Ilość połączeń | 2 | |
nr EAN | 8053379026159 |
Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) | |
nr EAN | 8435050601938 |
Tryb pracy | elektryczny | |
Napięcie znamionowe [V] | 12 | |
Ilość połączeń | 2 | |
Wymiar gwintu | M12x1,5 | |
Funkcja przełączania | Zestyk rozwierny | |
Rozmiar klucza | 19 | |
nr EAN | 4082300047240 |
Długość [mm] | 25,5 | |
Wysokość [mm] | 53 | |
Wymagana ilość | 1 | |
Wymiar gwintu | M12 x 1,5 | |
Kolor | biały | |
Tryb pracy | elektryczny | |
Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) | |
Tryb pracy | mechaniczne | |
Materiał | Tworzywo sztuczne | |
Rozmiar klucza | 19 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Rodzaj sterowania | Sterowanie przełączaniem ciśnienia | |
Funkcja przełączania | Zestyk rozwierny | |
Napięcie znamionowe [V] | 12 | |
Kolor obudowy | biały | |
Oznaczenie koloru | biały | |
Ciężar [kg] | 0,02044 | |
nr EAN | 4046001377372 |
Wymagana ilość | 1 | |
Wymiar gwintu | M14 x 1,5 | |
Rozmiar klucza | 22 | |
Ilość biegunów | 2 | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez przewodu | |
Kolor obudowy | czarny | |
Kształt obudowy wtyczki | owalny | |
Ciężar [kg] | 0,06467 | |
nr EAN | 4046001381300 |
Tryb pracy | mechaniczne | |
Wymiar gwintu | M12 x 1,5 | |
Tryb pracy | manualny (obsługa stopą) | |
Ilość biegunów | 2 | |
Kolor obudowy | biały | |
Kształt obudowy wtyczki | kanciasty | |
Ciężar [kg] | 0,03747 | |
nr EAN | 4046001499753 |
Istnieje wiele rodzajów świateł w samochodzie w zależności od tego, o jakiej porze się poruszasz, czy jakie warunki atmosferyczne aktualnie panują. Ilość wszystkich przycisków i przełączników z pewnością przytłoczy niejednego z nas. Czasami ciężko się połapać nawet doświadczonym kierowcom, czego w jakiej sytuacji należy użyć.
To właśnie dzięki temu urządzeniu sterowanie podstawowymi funkcjami samochodu, takimi jak: używanie wycieraczek, spryskiwaczy, kierunkowskazów staje się dość proste i intuicyjne. Ważne jest, aby zachować ich sprawność i stale działały bez żadnych zarzutów. Jeśli jednak Twój przełącznik zespolony zacina się, utrudnia poruszanie dźwigni bądź wydaje z siebie jakieś podejrzane dźwięki, należy zwrócić się do mechanika, aby sprawdzić, co jest nie tak. W razie poważnych usterek konieczna będzie wymiana przełącznika na nowy.
Samochodowe światła hamowania są obowiązkiem unormowanym przepisami prawnymi. Poruszanie się z niesprawnymi światłami STOP może skutkować nie dość, że mandatem to jeszcze poważnym zagrożeniem na drodze. Dlatego warto upewnić się, czy Twoje światła rzeczywiście działają bez żadnych zarzutów. A jak działa sam włącznik? Nie jest to wcale takie skomplikowane. Włącznik świateł STOP podczas wciśniętego hamulca nożnego uruchamia mechanizm i przesyła sygnał do żarówek pojazdu, załączając właściwy tryb świecenia.
Włącznik ten z reguły umieszczony jest we wnętrzu skrzyni biegów samochodu. Mechanizm jest dość prosty. Czujnik reaguje na zmianę biegów, uruchamiając włącznik świateł cofania, kiedy zmieniamy bieg na wsteczny, co powoduje zapalenie się lamp cofania w tylnych światłach samochodu. Warto zaznaczyć, że jest to bardzo istotny element podczas poruszania się na drodze, a jego brak bądź uszkodzenie może skutkować poważnym zagrożeniem zarówno dla Ciebie, jak i innych kierowców. Co więcej, podczas kontroli drogowej niesprawne światła cofania mogą nieść za sobą nieprzyjemne konsekwencje.
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024