Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Kia » system tworzenia mieszanki paliwowej Kia PRIDE (DA) » tworzenie mieszanki Kia PRIDE (DA) » wtryskiwacz, końcówka wtrysku Kia PRIDE (DA)

wtryskiwacz, końcówka wtrysku do KIA PRIDE (DA)

wybierz typ samochodu KIA PRIDE (DA):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
System tworzenia mieszanki paliwowej pompowtryskiwacz (PDE)
nr EAN 4047024819122
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
System tworzenia mieszanki paliwowej pompowtryskiwacz (PDE)
nr EAN 4047024819238
Indeks: DRM DRM033RK
Marka: DR.MOTOR
Grupa towarowa TecDoc: Zestaw uszczelek, końcówka wtrysku
Nazwa: ZESTAW ORINGÓW POMPOWTRYSKIWACZA VW
Opis: zestaw oringów pompowtryskiwacza (6 szt.) wszystkie silniki 2,0 TDI system Siemens
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: : 03G130073M
Numer dostawcy: DRM033RK
Wymagana ilość 4
nr EAN 4041248205310
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubą
Wymagana ilość 4
nr EAN 4041248585573
Ciężar [kg] 0,007
nr EAN 4027816397311
Ciężar [kg] 0,02
nr EAN 4027816465263
Ciężar [kg] 0,260
nr EAN 4054224753019
Status produktu: Normalny
Indeks: VAG 03G103385A
Marka: VAG
Grupa towarowa TecDoc: Śruba, wtryskiwacz
Nazwa: ŚRUBA POMPOWTRYSKIWACZA VAG
Opis: sil.2,0 TDI
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 10
Zamiennik: : 03G103385A
Numer dostawcy: 03G103385A
Indeks: VAG WHT003179
Marka: VAG
Grupa towarowa TecDoc: Śruba, wtryskiwacz
Nazwa: ŚRUBA POMPOWTRYSKIWACZA VAG
Opis: 2,0 TDI
Dane dodatkowe: Ilość sprzedażna = 1
Ilość w opakowaniu = 10
Zamiennik: : WHT003179
Numer dostawcy: WHT003179
Parametry:Długość gwintu [mm] : 88
Wyświetlanie od 1 do 12 (z 12 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wtryskiwacz, końcówka wtrysku

Wtryskiwacz i końcówka wtrysku


Wtryskiwacz i końcówka wtrysku, to bardzo ważne elementy układu paliwowego. Wtryski są zastosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym. Wtryskiwacz służy do rozpylania paliwa do komory spalania. W starszych samochodach benzynowych zamiast pompy wtryskowej i wtryskiwaczy były stosowane gaźniki, które w dzisiejszych czasach stosowane są w piłach spalinowych, motocyklach, kosiarkach itp. W dzisiejszych samochodach wtryskiwacze są sterowane przez układy elektroniczne. W silnikach ZS są stosowany jest wtrysk bezpośredni, pośredni i wtrysk hydrauliczny. Nowe wymogi emisji spalin są w stanie jedynie spełnić wtryskiwacze common rail i pompowtryskiwacze.

W silnikach ZI można spotkać jednopunktowy wtrysk paliwa, w kolektorze dolotowym zamontowany jest jeden wtryskiwacz, który podaje paliwo do każdego cylindra. MPI, czyli wielopunktowy wtrysk paliwa, w dla każdego cylindra przypada jeden wtryskiwacz umieszczony przed zaworem dolotowym. Wtryskiwacze to element, który może zostać zregenerowany w odpowiednim czasie. Wymiana wtryskiwaczy zazwyczaj wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, dlatego warto je zregenerować. Naprawa wtryskiwaczy powinna zostać wykonana tylko przez wykwalifikowanych mechaników. Istnieje jeszcze możliwość wyczyszczenia wtrysków, co jest tańszym rozwiązaniem niż regeneracja, ale może nie poskutkować.

Objawami nieprawidłowo działających wtryskiwaczy są: spadek mocy, problem z uruchomieniem silnika, szarpanie silnika, dostawanie się paliwa do oleju (co powoduje utratę właściwości smarnych), problemy ze zgaszeniem jednostki, silnik może gasnąć i z wydechu zaczynają się wydobywać kłęby spalin. W najgorszym przypadku zignorowania objawów jest zatarcie silnika. Innymi awariami spowodowanymi przez lekceważenie usterek wtryskiwaczy są: uszkodzenie filtra DPF, wypalenie tłoków, zatarcie turbiny, uszkodzenie pompy paliwa. Regenerację wtryskiwaczy można zlecić już po 50 tysiącach kilometrów, a wymiana powinna nastąpić po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów.