Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Opel » system tworzenia mieszanki paliwowej Opel ASCONA A (81_, 86_, 87_, 88_) » tworzenie mieszanki Opel ASCONA A (81_, 86_, 87_, 88_) » wtryskiwacz, końcówka wtrysku Opel ASCONA A (81_, 86_, 87_, 88_)

wtryskiwacz, końcówka wtrysku do OPEL ASCONA A (81_, 86_, 87_, 88_)

wybierz typ samochodu OPEL ASCONA A (81_, 86_, 87_, 88_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość pierścieni uszczelniających 3
dla numeru OE 04E906036Q
dla numeru OE 04E906036R
dla numeru OE 04E906036T
dla numeru OE 06M906036S
dla numeru OE 04E906036AE
dla numeru OE 04E906036AF
nr EAN 8433577379194
Specyfikacja 1
nr EAN 8433577400096
cena brutto:
618.00 zł
 Kup
Rodzaj paliwa benzyna
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 4047026436389
cena brutto:
244.00 zł
 Kup
Rodzaj paliwa benzyna
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 5903766317410
cena brutto:
877.00 zł
 Kup
Rodzaj paliwa benzyna
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wtryskiwacz, końcówka wtrysku

Wtryskiwacz i końcówka wtrysku


Wtryskiwacz i końcówka wtrysku, to bardzo ważne elementy układu paliwowego. Wtryski są zastosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym. Wtryskiwacz służy do rozpylania paliwa do komory spalania. W starszych samochodach benzynowych zamiast pompy wtryskowej i wtryskiwaczy były stosowane gaźniki, które w dzisiejszych czasach stosowane są w piłach spalinowych, motocyklach, kosiarkach itp. W dzisiejszych samochodach wtryskiwacze są sterowane przez układy elektroniczne. W silnikach ZS są stosowany jest wtrysk bezpośredni, pośredni i wtrysk hydrauliczny. Nowe wymogi emisji spalin są w stanie jedynie spełnić wtryskiwacze common rail i pompowtryskiwacze.

W silnikach ZI można spotkać jednopunktowy wtrysk paliwa, w kolektorze dolotowym zamontowany jest jeden wtryskiwacz, który podaje paliwo do każdego cylindra. MPI, czyli wielopunktowy wtrysk paliwa, w dla każdego cylindra przypada jeden wtryskiwacz umieszczony przed zaworem dolotowym. Wtryskiwacze to element, który może zostać zregenerowany w odpowiednim czasie. Wymiana wtryskiwaczy zazwyczaj wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, dlatego warto je zregenerować. Naprawa wtryskiwaczy powinna zostać wykonana tylko przez wykwalifikowanych mechaników. Istnieje jeszcze możliwość wyczyszczenia wtrysków, co jest tańszym rozwiązaniem niż regeneracja, ale może nie poskutkować.

Objawami nieprawidłowo działających wtryskiwaczy są: spadek mocy, problem z uruchomieniem silnika, szarpanie silnika, dostawanie się paliwa do oleju (co powoduje utratę właściwości smarnych), problemy ze zgaszeniem jednostki, silnik może gasnąć i z wydechu zaczynają się wydobywać kłęby spalin. W najgorszym przypadku zignorowania objawów jest zatarcie silnika. Innymi awariami spowodowanymi przez lekceważenie usterek wtryskiwaczy są: uszkodzenie filtra DPF, wypalenie tłoków, zatarcie turbiny, uszkodzenie pompy paliwa. Regenerację wtryskiwaczy można zlecić już po 50 tysiącach kilometrów, a wymiana powinna nastąpić po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów.