Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volkswagen » system tworzenia mieszanki paliwowej Volkswagen TRANSPORTER T1 Autobus (22, 24, 25, 28) » tworzenie mieszanki Volkswagen TRANSPORTER T1 Autobus (22, 24, 25, 28) » wtryskiwacz, końcówka wtrysku Volkswagen TRANSPORTER T1 Autobus (22, 24, 25, 28)

wtryskiwacz, końcówka wtrysku do VOLKSWAGEN TRANSPORTER T1 Autobus (22, 24, 25, 28)

wybierz typ samochodu VOLKSWAGEN TRANSPORTER T1 Autobus (22, 24, 25, 28):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
283.00 zł
 Kup
Rodzaj paliwa benzyna
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 4251475103710
cena brutto:
232.00 zł
 Kup
Rodzaj paliwa benzyna
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 4047025437493
cena brutto:
255.00 zł
 Kup
Rodzaj paliwa benzyna
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 4047026180244
cena brutto:
123.00 zł
 Kup
Rodzaj paliwa benzyna
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 5903766317274
cena brutto:
115.01 zł
 Kup
Rodzaj paliwa benzyna
System tworzenia mieszanki paliwowej Wtrysk bezpośredni
nr EAN 5903766317298
Wyświetlanie od 1 do 6 (z 6 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wtryskiwacz, końcówka wtrysku

Wtryskiwacz i końcówka wtrysku


Wtryskiwacz i końcówka wtrysku, to bardzo ważne elementy układu paliwowego. Wtryski są zastosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym. Wtryskiwacz służy do rozpylania paliwa do komory spalania. W starszych samochodach benzynowych zamiast pompy wtryskowej i wtryskiwaczy były stosowane gaźniki, które w dzisiejszych czasach stosowane są w piłach spalinowych, motocyklach, kosiarkach itp. W dzisiejszych samochodach wtryskiwacze są sterowane przez układy elektroniczne. W silnikach ZS są stosowany jest wtrysk bezpośredni, pośredni i wtrysk hydrauliczny. Nowe wymogi emisji spalin są w stanie jedynie spełnić wtryskiwacze common rail i pompowtryskiwacze.

W silnikach ZI można spotkać jednopunktowy wtrysk paliwa, w kolektorze dolotowym zamontowany jest jeden wtryskiwacz, który podaje paliwo do każdego cylindra. MPI, czyli wielopunktowy wtrysk paliwa, w dla każdego cylindra przypada jeden wtryskiwacz umieszczony przed zaworem dolotowym. Wtryskiwacze to element, który może zostać zregenerowany w odpowiednim czasie. Wymiana wtryskiwaczy zazwyczaj wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, dlatego warto je zregenerować. Naprawa wtryskiwaczy powinna zostać wykonana tylko przez wykwalifikowanych mechaników. Istnieje jeszcze możliwość wyczyszczenia wtrysków, co jest tańszym rozwiązaniem niż regeneracja, ale może nie poskutkować.

Objawami nieprawidłowo działających wtryskiwaczy są: spadek mocy, problem z uruchomieniem silnika, szarpanie silnika, dostawanie się paliwa do oleju (co powoduje utratę właściwości smarnych), problemy ze zgaszeniem jednostki, silnik może gasnąć i z wydechu zaczynają się wydobywać kłęby spalin. W najgorszym przypadku zignorowania objawów jest zatarcie silnika. Innymi awariami spowodowanymi przez lekceważenie usterek wtryskiwaczy są: uszkodzenie filtra DPF, wypalenie tłoków, zatarcie turbiny, uszkodzenie pompy paliwa. Regenerację wtryskiwaczy można zlecić już po 50 tysiącach kilometrów, a wymiana powinna nastąpić po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów.