Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Volvo » system tworzenia mieszanki paliwowej Volvo V40 Furgon/hatchback (525) » tworzenie mieszanki Volvo V40 Furgon/hatchback (525) » wtryskiwacz, końcówka wtrysku Volvo V40 Furgon/hatchback (525)

wtryskiwacz, końcówka wtrysku do VOLVO V40 Furgon/hatchback (525)

wybierz typ samochodu VOLVO V40 Furgon/hatchback (525):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
944.00 zł
 Kup
System tworzenia mieszanki paliwowej Common Rail (CR)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia uszczelniającego
nr EAN 4047024094338
cena brutto:
688.00 zł
 Kup
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego 
System tworzenia mieszanki paliwowej Common Rail (CR)
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia uszczelniającego
nr EAN 4047024608436
Długość przewodu [mm] 150
Ilość przewodów 2
Liczba przewodów 2
Przekrój poprzeczny przewodu [mm²] 1,50
Kształt obudowy wtyczki owalny
Rodzaj wtyczki Koszulka termokurczliwa
Materiał izolacji przewodu Silikon
Materiał CuSn (miedź-cyna)
Długość przewodu [mm] 190
Ilość przewodów 2
Wersja Opel 1.3 D
Liczba przewodów 2
Długość [mm] 200
Przekrój poprzeczny przewodu [mm²] 1,50
Strona zabudowy Dysza wtryskowa
Rodzaj wtyczki Koszulka termokurczliwa
Materiał CuSn (miedź-cyna)
Materiał izolacji przewodu Silikon
Wersja Fiat 1.3 D Multijet
Wyświetlanie od 1 do 4 (z 4 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii wtryskiwacz, końcówka wtrysku pasujące do VOLVO V40 Furgon/hatchback (525)
wtryskiwacz, końcówka wtrysku

Wtryskiwacz i końcówka wtrysku


Wtryskiwacz i końcówka wtrysku, to bardzo ważne elementy układu paliwowego. Wtryski są zastosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym, jak i iskrowym. Wtryskiwacz służy do rozpylania paliwa do komory spalania. W starszych samochodach benzynowych zamiast pompy wtryskowej i wtryskiwaczy były stosowane gaźniki, które w dzisiejszych czasach stosowane są w piłach spalinowych, motocyklach, kosiarkach itp. W dzisiejszych samochodach wtryskiwacze są sterowane przez układy elektroniczne. W silnikach ZS są stosowany jest wtrysk bezpośredni, pośredni i wtrysk hydrauliczny. Nowe wymogi emisji spalin są w stanie jedynie spełnić wtryskiwacze common rail i pompowtryskiwacze.

W silnikach ZI można spotkać jednopunktowy wtrysk paliwa, w kolektorze dolotowym zamontowany jest jeden wtryskiwacz, który podaje paliwo do każdego cylindra. MPI, czyli wielopunktowy wtrysk paliwa, w dla każdego cylindra przypada jeden wtryskiwacz umieszczony przed zaworem dolotowym. Wtryskiwacze to element, który może zostać zregenerowany w odpowiednim czasie. Wymiana wtryskiwaczy zazwyczaj wiąże się z wydaniem dużej ilości pieniędzy, dlatego warto je zregenerować. Naprawa wtryskiwaczy powinna zostać wykonana tylko przez wykwalifikowanych mechaników. Istnieje jeszcze możliwość wyczyszczenia wtrysków, co jest tańszym rozwiązaniem niż regeneracja, ale może nie poskutkować.

Objawami nieprawidłowo działających wtryskiwaczy są: spadek mocy, problem z uruchomieniem silnika, szarpanie silnika, dostawanie się paliwa do oleju (co powoduje utratę właściwości smarnych), problemy ze zgaszeniem jednostki, silnik może gasnąć i z wydechu zaczynają się wydobywać kłęby spalin. W najgorszym przypadku zignorowania objawów jest zatarcie silnika. Innymi awariami spowodowanymi przez lekceważenie usterek wtryskiwaczy są: uszkodzenie filtra DPF, wypalenie tłoków, zatarcie turbiny, uszkodzenie pompy paliwa. Regenerację wtryskiwaczy można zlecić już po 50 tysiącach kilometrów, a wymiana powinna nastąpić po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów.