Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Daihatsu » sprzęgło Daihatsu HIJET Platforma / podwozie (_U20) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Daihatsu HIJET Platforma / podwozie (_U20) » wysprzęglik centralny Daihatsu HIJET Platforma / podwozie (_U20)

wysprzęglik centralny do DAIHATSU HIJET Platforma / podwozie (_U20)

wybierz typ samochodu DAIHATSU HIJET Platforma / podwozie (_U20):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
System hamulcowy FTE
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 34,0
Materiał Aluminium
Liczba otworów do mocowania 3
Rozmiar gwintu 1 1x M10x1.0
Ciężar [kg] 0,35
nr EAN 8717109494945
Strona zabudowy z przodu
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 34
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów do mocowania 3
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Rozstaw trzpieni mocujących [mm] 75
Ciężar [kg] 0,33
nr EAN 8717109670509
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,28
nr EAN 5050063257618
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,320
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063307016
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,320
nr EAN 4027816349396
Wymiar gwintu 13
Materiał Aluminium
otwór Ø [mm] 22
Wymiar gwintu 12 x 9
nr EAN 8032928137409
Sposób montażu montowany wcześniej
nr EAN 4005108908025
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558586336
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659724281
otwór Ø [mm] 34
Materiał Tworzywo sztuczne
dla numeru artykułu ZA34057.4.2
Ciężar [kg] 0,33
Wyświetlanie od 1 do 10 (z 10 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.