Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mercedes-benz » sprzęgło Mercedes-benz EQE SUV (X294) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Mercedes-benz EQE SUV (X294) » wysprzęglik centralny Mercedes-benz EQE SUV (X294)

wysprzęglik centralny do MERCEDES-BENZ EQE SUV (X294)

wybierz typ samochodu MERCEDES-BENZ EQE SUV (X294):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Status produktu: Normalny
Średnica wewnętrzna [mm] 36
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Materiał Aluminium
Czynnik wypełniający Olej mineralny
nr EAN 4006633429580
Liczba otworów do mocowania 2
Ciężar [kg] 0,616
dla numeru OE 000 254 52 08
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063307238
Liczba otworów do mocowania 2
Ciężar [kg] 0,616
dla numeru OE 000 254 52 08
nr EAN 4027816348436
Materiał Aluminium
Czynnik wypełniający Olej mineralny
nr EAN 4028569501635
Grubość [mm] 32
Średnica wewnętrzna [mm] 36
Średnica [mm] 90
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 36
Tryb pracy hydrauliczny
nr EAN 5908242691695
Wymiar gwintu 13
otwór Ø [mm] 36
Materiał Aluminium
Wymiar gwintu 12 x 9
Olej Olej mineralny
nr EAN 8032928166942
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108208064
Czynnik wypełniający Olej mineralny
nr EAN 4005108208194
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558559064
Parametr HHAS-1
Rodzaj skrzyni biegów przekładnia mechaniczna sekwencyjna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Czynnik wypełniający Olej mineralny
nr EAN 4013872196159
Parametr HHAS-1
Rodzaj skrzyni biegów Skrzynia biegów manualna
nr EAN 4013872882823
otwór Ø [mm] 36
Materiał Aluminium
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
Ciężar [kg] 0,76
nr EAN 3276428045283
Materiał Aluminium
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Czynnik wypełniający Olej mineralny
Ciężar [kg] 1,006
nr EAN 3276428045498
otwór Ø [mm] 36
Materiał Aluminium
dla numeru artykułu ZA3608.3.2
Ciężar [kg] 0,76
Materiał Aluminium
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
Czynnik wypełniający Olej mineralny
dla numeru artykułu MZA3605.3.1
Ciężar [kg] 0,9
Wyświetlanie od 1 do 17 (z 17 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.