Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Mini » sprzęgło Mini MINI kabriolet (F67) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Mini MINI kabriolet (F67) » wysprzęglik centralny Mini MINI kabriolet (F67)

wysprzęglik centralny do MINI MINI kabriolet (F67)

wybierz typ samochodu MINI MINI kabriolet (F67):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Strona zabudowy z przodu
System hamulcowy FTE
Średnica 1/Średnica 2 [mm] 26,0
Materiał Tworzywo sztuczne
Liczba otworów do mocowania 2
Rozmiar gwintu 1 Plug-In
Ciężar [kg] 0,31
nr EAN 8717109521221
Liczba otworów do mocowania 2
Ciężar [kg] 0,416
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746049492
Rodzaj skrzyni biegów nie dla półautomatyki
Liczba otworów do mocowania 2
nr EAN 4005108892386
Status produktu: Normalny
nr EAN 5907558586312
Liczba otworów do mocowania 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z adapterem
nr EAN 4013872883745
Liczba otworów do mocowania 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z adapterem
nr EAN 4013872947294
otwór Ø [mm] 31
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 2
Ciężar [kg] 0,51
nr EAN 3276428100678
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.