Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Toyota » sprzęgło Toyota YARIS Furgon/hatchback (_P13_) » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny Toyota YARIS Furgon/hatchback (_P13_) » wysprzęglik centralny Toyota YARIS Furgon/hatchback (_P13_)

wysprzęglik centralny do TOYOTA YARIS Furgon/hatchback (_P13_)

wybierz typ samochodu TOYOTA YARIS Furgon/hatchback (_P13_):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,350
dla numeru OE 06 79 080
nr EAN 5050063257670
Liczba otworów do mocowania 3
Ciężar [kg] 0,370
dla numeru OE 06 79 080
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5057746056728
Średnica tłoka [mm] 34
nr EAN 4047025609999
Status produktu: Normalny
nr EAN 4005108829641
Status produktu: Normalny
nr EAN 5902659724298
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta
zastąpiony przez 3182 654 287
nr EAN 4013872947355
Status produktu: Normalny
nr EAN 4059923013372
otwór Ø [mm] 34
Ciężar [kg] 0,418
nr EAN 3276428100180
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
inne części z kategorii wysprzęglik centralny pasujące do TOYOTA YARIS Furgon/hatchback (_P13_)
wysprzęglik centralny

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Bez niego niemożliwa byłaby zmiana biegów, a zatem jego sprawna praca jest konieczna, aby układ sprzęgła funkcjonował prawidłowo. Zasada działania wysprzęglika bazuje na ruchu tłoka. To z kolei uruchamia dźwigienkę, która oddziałując na docisk sprzęgła, odciąga tarczę sprzęgła. W mechanizmach sterowania sprzęgłem w samochodach tradycyjną metodą jest wykorzystanie linki, a także hydraulicznego sterowania. W nowoczesnych pojazdach stosuje się wysprzęglik centralny, który charakteryzuje się lekką i kompaktową konstrukcją. Montowany jest w dzwonie skrzyni i współpracuje bezpośrednio z tarczą dociskową. 
 

Zalety wysprzęglika


Dlaczego właściwie wysprzęglik centralny zastąpił tradycyjne metody sterowania sprzęgłem? Przede wszystkim pozwoliło to wyeliminować tradycyjny układ łożyska wyciskowego sprzęgła z łapą sprzęgła oraz elementami współpracującymi, co przełożyło się na mniejszą wagę całego układu, wydłużony okres eksploatacji, niewielkie zużycie i ograniczoną ilość ruchomych części. Dla kierowcy oznacza to większe bezpieczeństwo jazdy i bezawaryjność układu. Wysprzęglik centralny sprzęgła cechuje się też integracją z siłownikiem sprzęgła i jednocześnie mechanizmem wysprzęglającym. Przyczyniło się to do zwiększenie odporności elementów na wpływ czynników zewnętrznych, mniejsze ryzyko pojawienia się korozji.
 

Zużyty wysprzęglik centralny 


O uszkodzeniu tłoka wysprzęglika świadczy wyciek w okolicy skrzyni biegów, dlatego warto regularnie zaglądać pod maskę, w przeciwnym razie możemy nie zdążyć zareagować w odpowiednim momencie. Wysprzęglik centralny sprzęgła, który nie pracuje prawidłowo, sygnalizuje nam problemy, utrudniając włączanie biegów. Mogą także pojawić się kłopoty z załączaniem oraz rozłączaniem pedału sprzęgła. Nowoczesne auta w wielu przypadkach mają połączony układ wysprzęglania z układem hamulcowym. Zatem w przypadku awarii wysprzęglika istnieje duże prawdopodobieństwo, że pojawiają się problemy w trakcie hamowania.