zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pieść | |
Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego | |
z silnikiem elektrycznym | |
bez łącznika | |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
System hamulcowy | ATE |
Dostępne MAPP-Code | |
parzyste numery artykułów | 24.6240-7001.5 |
Średnica tłoka [mm] | 40 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Typ zacisku hamulca | Zacisk ham. z el. blokującym dla elektr. ham. postojowego |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z silnikiem elektrycznym |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
System hamulcowy | ATE |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 11.8171-0008.1 |
Numer artykułu zalecanego dodatku | 11.0101-5407.2 |
Dostępne MAPP-Code | |
sparowany numer artykułu | 24.6240-7002.5 |
Średnica tłoka [mm] | 40 |
Średnica [mm] | 60 | |
nr EAN | 5706021165548 |
Średnica [mm] | 40 | |
nr EAN | 5706021183016 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica [mm] | 60 | |
nr EAN | 8430320108902 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica [mm] | 60 | |
Zestaw pełny | ||
System hamulcowy | ATE | |
dla numeru OE | C2Z9368 | |
nr EAN | 8430320109244 |
Ograniczenia producenta | ATE |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Materiał | Żeliwo |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
sparowany numer artykułu | BHS1734E |
Średnica tłoka [mm] | 60 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025