Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
parzyste numery artykułów | 24.3421-1720.5 |
Średnica tłoka [mm] | 42 |
EAN | 400663348090 |
Jednostka | szt. |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć |
Średnica tłoka [mm] | 42 |
Artykuł oraz informacja uzupełniająca | Bez łącznika |
Parzyste numery artykułów | 24.3421-1719.5 |
Lokalizacja w aucie | oś tylna strona prawa |
EAN | 4006633480918 |
Numer katalogowy | 241412 |
Stan | Fabrycznie nowy |
odlew aluminiowy | |
zacisk hamulcowy (4-tłoczkowy) | |
oś przednia, z lewej | |
Ciężar [kg] | 3,550 |
Część nowa | |
parzyste numery artykułów | 183520 |
średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 40 |
odlew aluminiowy | |
zacisk hamulcowy (4-tłoczkowy) | |
oś przednia, z prawej | |
Ciężar [kg] | 3,550 |
Część nowa | |
parzyste numery artykułów | 183519 |
średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 40 |
Średnica [mm] | 40 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
System hamulcowy | Brembo |
Średnica [mm] | 54 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
System hamulcowy | Bosch |
Średnica [mm] | 42 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
System hamulcowy | Bosch |
Średnica [mm] | 42 | |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
System hamulcowy | Bosch | |
Zestaw pełny |
Średnica [mm] | 54 | |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
System hamulcowy | Bosch | |
Zestaw pełny |
Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 40 | |
System hamulcowy | BREMBO | |
parzyste numery artykułów | JBC0862 | |
Materiał | Aluminium | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (4-tłoczkowy) | |
Ilość połączeń | 1 | |
Wymiar gwintu | M10X1 | |
Ciężar [kg] | 3,2 | |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 30 |
Średnica tłoczka zacisku hamulcowego [mm] | 40 | |
System hamulcowy | BREMBO | |
parzyste numery artykułów | JBC0861 | |
Materiał | Aluminium | |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (4-tłoczkowy) | |
Ilość połączeń | 1 | |
Wymiar gwintu | M10X1 | |
Ciężar [kg] | 3,2 | |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 30 |
zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) | |
żeliwo szare | |
oś tylna strona lewa | |
Ilość połączeń | 1 |
System hamulcowy | BOSCH |
Dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
Średnica tłoka [mm] | 42 |
System hamulcowy | BOSCH |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Średnica [mm] | 42 |
Dla srednicy tarczy hamulcowej [mm] | 330 |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna strona lewa |
Średnica tłoka [mm] | 42 |
Stan | Fabrycznie nowy |
System hamulcowy | BOSCH |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 20 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Średnica [mm] | 42 |
Dla srednicy tarczy hamulcowej [mm] | 330 |
Lokalizacja w aucie | Oś tylna strona prawa |
Średnica tłoka [mm] | 42 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Średnica [mm] | 40 | |
nr EAN | 5706021174366 |
Średnica [mm] | 42 | |
nr EAN | 5706021174380 |
Średnica [mm] | 44 | |
nr EAN | 5706021174434 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica [mm] | 40 | |
System hamulcowy | BREMBO | |
nr EAN | 8430320062556 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Średnica [mm] | 44 | |
System hamulcowy | BREMBO | |
Zestaw pełny | ||
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (2-tłoczkowy) | |
nr EAN | 8430320139555 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Średnica [mm] | 40 | |
System hamulcowy | BREMBO | |
Zestaw pełny | ||
dla numeru OE | 34116850931 | |
nr EAN | 8430320213507 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Średnica [mm] | 42 | |
System hamulcowy | BOSCH | |
nr EAN | 8430320213675 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Średnica [mm] | 42 | |
System hamulcowy | BOSCH | |
Zestaw pełny | ||
dla numeru OE | 34216850857 | |
nr EAN | 8430320213682 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025
Klimatyzacja i czynniki chłodnicze
23-03-2025
Ile trzeba zapłacić za wymianę tarcz i kloców hamulcowych.
14-03-2025
Ile kosztuje wymiana rozrządu?
07-03-2025
Kiedy należy wymieniać świece żarowe i zapłonowe?
04-03-2025
Dlaczego warto inwestować w wysokiej jakości klocki i tarcze hamulcowe przed sezonem letni
19-03-2024
Wycieraczki szyb Negotti
11-03-2024
Zmiana lokalizacji magazynu
25-07-2023