do tłoka Ø [mm] | 48 |
System hamulcowy | ATE |
nr EAN | 8717109074598 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
System hamulcowy | ATE |
Dostępne MAPP-Code | |
sparowany numer artykułu | 24.3481-9937.5 |
Średnica tłoka [mm] | 48 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
System hamulcowy | ATE |
Dostępne MAPP-Code | |
sparowany numer artykułu | 24.3481-9938.5 |
Średnica tłoka [mm] | 48 |
parzyste numery artykułów | 83-2870 |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Strona zabudowy | przed osią |
Ograniczenia producenta | ATE |
Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Średnica 1 [mm] | 48 |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 258 |
Materiał | Stal |
Ciężar netto [kg] | 2,4 |
nr EAN | 5704651062480 |
parzyste numery artykułów | 82-2870 |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Strona zabudowy | przed osią |
Ograniczenia producenta | ATE |
Typ zacisku hamulca | Zacisk pływający |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Średnica 1 [mm] | 48 |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
Typ tarczy hamulcowej | wentylowany |
dla średnicy tarczy hamulcowej [mm] | 258 |
Materiał | Stal |
Ciężar netto [kg] | 2,4 |
nr EAN | 5704651062497 |
Parzyste numery artykułów | 182194 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Materiał | Żeliwo |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia, z lewej strony |
Ciężar [kg] | 1,970 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Parzyste numery artykułów | 182193 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Materiał | Żeliwo |
Lokalizacja w aucie | Oś przednia, z prawej |
Ciężar [kg] | 1,970 |
Stan | Fabrycznie nowy |
Średnica [mm] | 48 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Strona zabudowy | Oś tylna |
System hamulcowy | Ate |
Średnica [mm] | 48 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
System hamulcowy | Ate |
Zestaw pełny |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z ramą mocującą |
Ciężar [kg] | 2,50 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 48 |
System hamulcowy | ATE |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
parzyste numery artykułów | 430982 |
Materiał | Żeliwo szare |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Ilość połączeń | 1 |
Rozstaw śrub mocujących [mm] | 95,0 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z ramą mocującą |
Ciężar [kg] | 2,50 |
Średnica 1/Średnica 2 [mm] | 48 |
System hamulcowy | ATE |
dla grubości tarczy hamulcowej [mm] | 22 |
parzyste numery artykułów | 430981 |
Materiał | Żeliwo szare |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Ilość połączeń | 1 |
Rozstaw śrub mocujących [mm] | 95,0 |
Średnica [mm] | 48 |
nr EAN | 5706021174465 |
Średnica [mm] | 48 |
System hamulcowy | ATE |
nr EAN | 8430320057019 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
Średnica [mm] | 48 |
System hamulcowy | ATE |
Zestaw pełny | |
nr EAN | 8430320212227 |
Ograniczenia producenta | ATE |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Materiał | Żeliwo |
Średnica [mm] | 48 |
parzyste numery artykułów | BHV952E |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
nr EAN | 3322938391843 |
Ograniczenia producenta | ATE |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść |
Materiał | Żeliwo |
Średnica [mm] | 48 |
parzyste numery artykułów | BHV951E |
Produkt podlegający wymianie przy zakupie nowego | |
nr EAN | 3322938391850 |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025