Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 0,027 | |
System hamulcowy | MOBIS | |
Długość opakowania [cm] | 10,0 | |
Szerokość opakowania [cm] | 10,0 | |
Wysokość opakowania [cm] | 10,0 | |
nr EAN | 4056111114033 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Ograniczenia producenta | TRW | |
Ciężar [kg] | 0,215 | |
System hamulcowy | BREMBO | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z ramą mocującą | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z okładzinami ciernymi | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez ramy mocującej | |
Długość opakowania [cm] | 5,7 | |
Szerokość opakowania [cm] | 4,6 | |
Wysokość opakowania [cm] | 4,6 | |
nr EAN | 4056111073828 |
Strona zabudowy | Oś tylna | |
Ciężar [kg] | 0,018 | |
System hamulcowy | MOBIS/KASCO | |
Długość opakowania [cm] | 10,0 | |
Szerokość opakowania [cm] | 10,0 | |
Wysokość opakowania [cm] | 2,0 | |
nr EAN | 4056111128290 |
Strona zabudowy | Oś przednia | |
Ciężar [kg] | 0,027 | |
System hamulcowy | KASCO | |
Długość opakowania [cm] | 10,0 | |
Szerokość opakowania [cm] | 10,0 | |
Wysokość opakowania [cm] | 2,0 | |
nr EAN | 4056111128306 |
Średnica [mm] | 57 |
Typ zacisku hamulca | Zacisk hamulcowy (1-tłoczkowy) |
Grubość tarczy hamulcowej [mm] | 25 |
System hamulcowy | MOBIS |
niewymagany zwrot starej części | |
sparowany numer artykułu | J3220580 |
Strona zabudowy | Oś przednia |
System hamulcowy | MOBIS |
Zacisk hamulcowy w sklepie z częściami e-autoparts.pl
Zacisk hamulcowy jest elementem tarczowego układu hamulcowego, składa się jednego lub dwóch cylindrów hamulcowych, jarzma i mocowania. Do kompletu należy zaliczyć jeszcze tarczę hamulcowa i zestaw klocków hamulcowych. Zacisk hamulcowy odpowiada za dociskanie klocków hamulcowych do tarczy hamulcowej w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez prowadzącego pojazd. Jest on przymocowany do zwrotnicy przedniego koła samochodu. W nim to właśnie osadzone są klocki hamulcowe, na które działają tłoczki hamulcowe, przenoszące się z wciśniętego pedału hamulca. Siła ta przekazywana jest przez wspomniany pedał hamulca na serwo układu wspomagania, a potem na pompę hamulcową, która rozdziela siłę hamowania za pomocą układu hydraulicznego na przednią i tylną oś pojazdu. Gdy kierowca zwalnia pedał, tłoczki hamulcowe przestają oddziaływać na klocki hamulcowe oba elementy wracają do pierwotnej pozycji. Zacisk i jego części składowe ciągle podlegają wpływom wody i soli z drogi. Także siła z jaką działa czynnik w postaci płynu hamulcowego, powoduje zużywanie się części zacisku hamulcowego. Integralną częścią niezbędną dla prawidłowej pracy zacisku hamulcowego jest odpowiedni smar.
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025
Objawy uszkodzenia czujnika wału korbowego
31-03-2025