Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Ferrari » zawieszenie i amortyzacja Ferrari 400 Superamerica coupe (_SA) » zawieszenie resora piórowego Ferrari 400 Superamerica coupe (_SA)

zawieszenie resora piórowego do FERRARI 400 Superamerica coupe (_SA)

wybierz typ samochodu FERRARI 400 Superamerica coupe (_SA):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ciężar [kg] 0,439
Długość opakowania [cm] 12,3
Szerokość opakowania [cm] 10,9
Wysokość opakowania [cm] 10,9
nr EAN 4056111128542
cena brutto:
86.00 zł
 Kup
Przestrzegać danych technicznych 
Szerokość [mm] 72
Wysokość [mm] 145
Wymiar gwintu M12
Długość gwintu [mm] 46
cena brutto:
528.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Resor piórowy
Projekt resora Resor paraboliczny
Rozstaw osi krótki rozstaw kół
Ilość piór resorów 1
Szerokość [mm] 60
Długość 1/Długość 2 [mm] 750/560
Numer artykułu zalecanego dodatku 77834
nr EAN 7394410150466
cena brutto:
677.00 zł
 Kup
Strona zabudowyOś tylna
Długość 1/Długość 2 [mm]705/805
Szerokość [mm]60
Projekt resoraResor piórowy
Projekt resoraResor paraboliczny
Rozstaw osidługi rozstaw osi
Liczba piór resorów1
nie dla numeru PR0YB
nie dla numeru PR0YZ
Numer artykułu zalecanego dodatku77834
cena brutto:
32.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość całkowita [mm] 106,9
Średnica wewnętrzna [mm] 12,2
średnica zewnętrzna [mm] 42,5
nr EAN 5413978242863
cena brutto:
24.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Długość całkowita [mm] 85
Średnica wewnętrzna [mm] 12
średnica zewnętrzna [mm] 45
nr EAN 5413978242870
cena brutto:
17.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Wyświetlanie od 1 do 7 (z 7 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zawieszenie resora piórowego

Zawieszenie resora piórowego


Resory piórowe to dla mechaniki niemal prastary zabytek mechaniki pojazdowej. Cześć została wynaleziona już w XIX wieku i wykorzystywana była do amortyzacji w powozach konnych – jak widać prostota niektórych części, gwarantuje satysfakcjonujące właściwości przez setki lat. Często nie doceniamy mało skomplikowanych rozwiązań, które sprawdzają się w większości sytuacji.

Zawieszenie resora piórowego z powodzeniem wykorzystywane jest do dziś, chociaż częściej można spotkać je m.in. w takich autach jak średniej wielkości pojazdy dostawcze – coraz rzadziej w samochodach osobowych. My jednak w dalszym ciągu posiadamy asortyment, który pozwoli wam na skompletowanie takich układów jak zawieszenie resora piórowego. Sklep E-Autoparts.pl to najlepszy wybór dla wymagających klientów, którzy oczekują najwyższej jakości asortymentu, ponieważ oferujemy tylko i wyłącznie sprawdzone marki będące liderem jakości na rynku. 

Resor piórowy – budowa i działanie


Główny element (czyli sam resor piórowy) jest wyprodukowany z płaskowników sprężynowych, które zostały wyprofilowane w odpowiedni sposób. Dlaczego nazwa odnosi się do liczby mnogiej i piór? Ponieważ w skład jednego resora wchodzi kilka elementów, z czego główne jest najdłuższe, a każde kolejne krótsze – są one oczywiście wycentrowane, dzięki czemu środek zawieszenia (miejsce najbardziej obciążone) jest maksymalnie wzmocnione. 

Połączone są one ze sobą za pomocą śruby, która przechodzi dokładnie przez środek resorów i stalowych opasek ściągających – wszystko przymocowane jest do belki lub mostu napędowego. Chociaż opis może wydawać się skomplikowany, to zawieszenie jest skonstruowane w tak prosty sposób, że nawet osoby bez zaawansowanej wiedzy mechanicznej, bez problemu poradziłyby sobie z ich wymiany przy użyciu odpowiednich narzędzi.