Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Honda » zawieszenie i amortyzacja Honda ZR-V » zawieszenie resora piórowego Honda ZR-V

zawieszenie resora piórowego do HONDA ZR-V

wybierz typ samochodu HONDA ZR-V:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 72
Średnica wewnętrzna [mm] 16,0
średnica zewnętrzna [mm] 38,0
Materiał Guma / metal
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z przodu
Ciężar [kg] 0,293
nr EAN 4027816123446
cena brutto:
746.00 zł
 Kup
Strona zabudowy Oś tylna
Projekt resora Resor piórowy
Ilość piór resorów 2+2
Szerokość [mm] 63
Długość 1/Długość 2 [mm] 650/650
Numer artykułu zalecanego dodatku 77821
nr EAN 7394410022459
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Przestrzegać danych technicznych 
Szerokość [mm] 70
Wysokość [mm] 185
Wymiar gwintu M12
Długość gwintu [mm] 63
nr EAN 7394410100331
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
Strona zabudowy Oś tylna
Średnica wewnętrzna [mm] 16,5
średnica zewnętrzna [mm] 49
Długość wewnętrzna [mm] 87
Długość zewnętrzna [mm] 70
dla numeru OE 5131.73
dla numeru OE 1304641080
nr EAN 5901655149647
Wymagana ilość 4
Strona zabudowy Oś tylna
Wersja duza
nr EAN 5901655149982
Ilość na oś 1
Wersja W KPL. 8 TULEI
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5901655149999
FIAT DUCATO 10-13 Q.LI
Opcja wyposażenia : 2/2 Blatt
oś tylna
Ilość sprzedażna = 1
Zamiennik: 4478130
Numer dostawcy: ES-16-0001
Kod GTU: Nie dotyczy
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 72
Średnica wewnętrzna [mm] 16
średnica zewnętrzna [mm] 38
nr EAN 4031185066006
Strona zabudowy Oś tylna
Strona zabudowy z przodu
Strona zabudowy z obu stron
Wysokość [mm] 87
Średnica wewnętrzna [mm] 16
średnica zewnętrzna [mm] 50
Rodzaj łożyskowania Łożysko gumowo-metalowe
nr EAN 4031185064231
Masa [g] 19
nr EAN 8033989084398
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy z tyłu
Średnica wewnętrzna [mm] 16
średnica zewnętrzna [mm] 41
Długość wewnętrzna [mm] 46,5
Długość zewnętrzna [mm] 40
dla numeru OE 513172
parzyste numery artykułów 1315735
nr EAN 3660872304285
Strona zabudowy Tylna oś po obydwu stronach
Strona zabudowy z przodu
Średnica wewnętrzna [mm] 16,5
średnica zewnętrzna [mm] 49
Długość wewnętrzna [mm] 87
Długość zewnętrzna [mm] 70
dla numeru OE 513173
parzyste numery artykułów 1315725
nr EAN 3660872304292
Wymagana ilość 4
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5908229909102
Wymagana ilość 1
Ilość części [-częściowy] 8
Strona zabudowy Oś tylna
nr EAN 5908229968246
Strona zabudowy Oś tylna
Ilość na oś 4
nr EAN 5908229909133
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zawieszenie resora piórowego

Zawieszenie resora piórowego


Resory piórowe to dla mechaniki niemal prastary zabytek mechaniki pojazdowej. Cześć została wynaleziona już w XIX wieku i wykorzystywana była do amortyzacji w powozach konnych – jak widać prostota niektórych części, gwarantuje satysfakcjonujące właściwości przez setki lat. Często nie doceniamy mało skomplikowanych rozwiązań, które sprawdzają się w większości sytuacji.

Zawieszenie resora piórowego z powodzeniem wykorzystywane jest do dziś, chociaż częściej można spotkać je m.in. w takich autach jak średniej wielkości pojazdy dostawcze – coraz rzadziej w samochodach osobowych. My jednak w dalszym ciągu posiadamy asortyment, który pozwoli wam na skompletowanie takich układów jak zawieszenie resora piórowego. Sklep E-Autoparts.pl to najlepszy wybór dla wymagających klientów, którzy oczekują najwyższej jakości asortymentu, ponieważ oferujemy tylko i wyłącznie sprawdzone marki będące liderem jakości na rynku. 

Resor piórowy – budowa i działanie


Główny element (czyli sam resor piórowy) jest wyprodukowany z płaskowników sprężynowych, które zostały wyprofilowane w odpowiedni sposób. Dlaczego nazwa odnosi się do liczby mnogiej i piór? Ponieważ w skład jednego resora wchodzi kilka elementów, z czego główne jest najdłuższe, a każde kolejne krótsze – są one oczywiście wycentrowane, dzięki czemu środek zawieszenia (miejsce najbardziej obciążone) jest maksymalnie wzmocnione. 

Połączone są one ze sobą za pomocą śruby, która przechodzi dokładnie przez środek resorów i stalowych opasek ściągających – wszystko przymocowane jest do belki lub mostu napędowego. Chociaż opis może wydawać się skomplikowany, to zawieszenie jest skonstruowane w tak prosty sposób, że nawet osoby bez zaawansowanej wiedzy mechanicznej, bez problemu poradziłyby sobie z ich wymiany przy użyciu odpowiednich narzędzi.