Liczba pasków | 2 |
Ilość zębów | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Długość [mm] | 1040 |
Długość 2 [mm] | 464 |
Szerokość [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Podziałka zębów [mm] | 8 |
nr EAN | 3165141259223 |
Ilość zębów | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Długość [mm] | 1040 |
Długość 2 [mm] | 464 |
Szerokość [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba rolek kierunkowych | 3 |
nr EAN | 4047025478380 |
Długość [mm] | 1040 |
Ilość zębów | 130 |
Szerokość [mm] | 20 |
Podziałka zębów [mm] | 8 |
z rolkami | 3 |
nr EAN | 4047025517171 |
Długość opakowania [cm] | 26,5 |
Szerokość opakowania [cm] | 16,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 9,5 |
Ciężar [kg] | 1,3 |
Ilość zębów | 130 |
Szerokość [mm] | 20 |
2 paski | |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 3 |
nr EAN | 4010858769659 |
Długość opakowania [cm] | 28 |
Szerokość opakowania [cm] | 17,5 |
Wysokość opakowania [cm] | 24 |
Ilość zębów | 130 |
Ciężar [kg] | 2,49 |
Szerokość [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
2 paski | |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 3 |
nr EAN | 4010858769666 |
nr EAN | 8021787553147 |
nr EAN | 8021787028584 |
Ilość zębów | 130 |
Ilość zębów | 58 |
Szerokość [mm] | 17 |
Szerokość [mm] | 20 |
Liczba pasków | 2 |
Ciężar [kg] | 2,34 |
dla numeru artykułu | A191 |
nr EAN | 8430632000857 |
Szerokość [mm] | 17,0 |
Ilość zębów | 58 |
Ciężar [kg] | 0,47 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
dla numeru OE | 036 109 119 P S1 |
nr EAN | 4027816217749 |
Ilość zębów | 58 |
Ilość zębów | 130 |
Ciężar [kg] | 2,31 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
dla numeru OE | 036 109 119 AG S3 |
uwzględnić informację serwisową | |
nr EAN | 4027816327370 |
Ilość zębów | 130 |
Ilość zębów | 58 |
Ciężar [kg] | 2,07 |
dla numeru OE | 036 198 119 C S2 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
nr EAN | 4027816451181 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
Przestrzegać danych technicznych | |
nr EAN | 5414465060861 |
Wykonanie pompy wodnej | dla napędu paskiem rozrządu |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Liczba zębów 1 | 130 |
nr EAN | 8032747110836 |
Liczba pasków | 2 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
z rolkami | 3 |
Ilość rolek napinających | 2 |
Ilość rolek nawrotnych | 1 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | bez łącznika |
nr EAN | 4250093482696 |
Liczba pasków | 2 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Szerokość 1 [mm] | 20,00 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 2 [mm] | 17,00 |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108602176 |
Liczba pasków | 2 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Szerokość 1 [mm] | 20,00 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 2 [mm] | 17,00 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z pompą wodną |
uwzględnić informację serwisową | |
Postępować zgodnie z instrukcją montażu | |
nr EAN | 4005108839299 |
nr EAN | 8001063720128 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1001 |
nr EAN | 7316575168148 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba zębów 2 | 58 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Pas napędowy | z zębami o zaokrąglonym profilu |
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego | VKN 1001 |
nr EAN | 7316575168186 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba pasków | 2 |
Liczba rolek kierunkowych | 3 |
Masa [g] | 1170 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
nr EAN | 3413521671098 |
Liczba zębów 1 | 130 |
Liczba pasków | 2 |
Liczba rolek kierunkowych | 3 |
Masa [g] | 2110 |
Szerokość 1 [mm] | 20 |
Szerokość 2 [mm] | 17 |
Liczba zębów 2 | 58 |
nr EAN | 3413521671104 |
Zestaw rozrządu.
Rozrząd pojazdu samochodowego steruje otwarciem zaworów w slnikach benzynowych i diesla. Obecnie rozrządy różnią się materiałem z jakiego zrobiony jest transmiter obrotów z wału korbowego na wałek rozrządu. Może być nim zębaty pasek rozrządu ze specjalnej gumy wzmocnionej wewnętrznym kordem, mówimy wówczas o napędzie paskowym. Może być nim też metalowy łańcuch, mówimy wówczas o napędzie łańuchowym.
Jakie są różnice pomiędzy rozrządem paskowym i łańcuchowym ?
Oprócz wymienionej wyżej różnicy w materialne elementu przenoszącego napęd, występują istotne różnice w elementach składowych poszczególnych zestawów rozrządu. W przypadku rozrządu z napędem paskowym, zazwyczaj w takich zestawach oprócz paska rozrządu znajdują się także rolki napinające i rolki prowadzące paska rozrządu. W przypadku gdy w napinaniu paska rozrządu bierze udział także pompa wodna, to również ona jest składnikiem takiego zestawu rozrządu. W niektórych konstrukcjach rozrządu występują specjalne tłumiki drgań paska rozrządu. W rozbudowanych zestawach rozrządu także one mogą występować jako ich składnik.
Jak często należy wymieniać zestaw rozrządu ?
Wszystko zależy od tego czy jest to pierwsza wymiana, czy wymiany następne. Termin pierwszej wymiany określają producenci auta i zazwyczaj wynosi on od 90 do 120 tysięcy kilometrów, chociaż są wyjątki jak silnik 1,6 HDI w autach Citroen i Peugeot, którego wymiana przewidziana jest przez producenta co 200 tyś. km. W przypadku następnych wymian zaleca się nie przekraczać 70 - 80 tyś kilometrów pomiędzy nimi. I wcale nie chodzi tu o to, że wymieniany jako następny zestaw rozrządu jest gorszej jakości, tylko o wpływ zużycia silnika na jego pracę, a tym samym na obciążenia jakimi jest poddawany nowy rozrząd.
Dlaczego wymiana zestawu rozrządu jest taka ważna ?
Usterka, która może wystąpić na skutek zerwania paska rozrządu lub uszkodzenia którejś z rolek lub współpracującej pompy wody stanowi jedną z poważniejszych awarii silnika. Pozostawienie w otwartej pozycji niektórych zaworów może spododować ich zniszczenie przez poruszajacy się tłok. Zniszczeniu ulega zazwyczaj sam tłok oraz cylinder silnika. Naprawa takich uszkodzeń jest niezwykle kosztowna i może kończyć się koniecznością wymiany silnika na nowy. W toku eksploatacji normalnej zużyciu ulegają zarówno rolki jak i sam pasek, który z wiekiem najzwyczajniej w świecie zaczyna parcieć i tracić swoje wlaściwości. Dlatego zdecydowanie nie należy przekraczać dopuszczalnych zakresów pracy zestawu rozrządu.
Właściciele samochodów szukający nowego zestawu rozrządu do swojego auta znajdą je w ofercie sklepu motoryzacyjnego e-autoparts.pl. E-autoparts.pl zapewnia szeroką dostępność zestawów rozrządu do wielu popularnych marek samochodów. Kupić tu można w atrakcyjnych cenach rozrządy INA, SKF, Contitech, Febi, Bosch, Gates.
Jak ważna jest wymiana filtrów
25-06-2025
Rodzaje świec zapłonowych i ich zastosowanie
08-05-2025
Świece zapłonowe, które wybrać?
28-04-2025
Jaki płyn chłodniczy wybrać do swojego auta?
21-04-2025
Najczęstsze przyczyny uszkodzeń tarcz hamulcowych.
15-04-2025
Przyczyny uszkodzenia pokrywy zaworów
07-04-2025