Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » silnik Bmw 3 kabriolet (E46) » sterowanie silnikiem Bmw 3 kabriolet (E46) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Bmw 3 kabriolet (E46) » zestaw paska rozrządu Bmw 3 kabriolet (E46)

zestaw paska rozrządu do BMW 3 kabriolet (E46)

wybierz typ samochodu BMW 3 kabriolet (E46):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1057
Ilość zębów 111
Szerokość [mm] 20
Podziałka zębów [mm] 9,525
nr EAN 4047025517928
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 111
Ciężar [kg] 1,344
Szerokość [mm] 20
nr EAN 4010858767020
cena brutto:
150.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534801
Status produktu: Normalny
nr EAN 5414465977473
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981586
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465981135
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 20
Ilość zębów 111
nr EAN 4250093480159
cena brutto:
153.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 20,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108306500
Liczba zębów 1 146
Szerokość 1 [mm] 20,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108996640
cena brutto:
149.00 zł
 Kup
Ilość zębów 146
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316571359618
Ilość zębów 146
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 20
nr EAN 7316574449354
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.