Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Bmw » silnik Bmw 5 Gran Turismo (F07) » sterowanie silnikiem Bmw 5 Gran Turismo (F07) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Bmw 5 Gran Turismo (F07) » zestaw paska rozrządu Bmw 5 Gran Turismo (F07)

zestaw paska rozrządu do BMW 5 Gran Turismo (F07)

wybierz typ samochodu BMW 5 Gran Turismo (F07):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 152
Długość [mm] 1448
Szerokość [mm] 30
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z elementem napinającym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
nr EAN 4047025482134
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,43
Ilość zębów 152
Szerokość [mm] 30
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez amortyzatora, rolka napinacza
nr EAN 4010858793654
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,191
Ilość zębów 152
Szerokość [mm] 30
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
alternatywnie 
nr EAN 4010858577773
cena brutto:
170.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787537444
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465976148
cena brutto:
194.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 152
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108306180
cena brutto:
208.01 zł
 Kup
Liczba zębów 1 152
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108305992
cena brutto:
267.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 152
Szerokość 1 [mm] 30,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108892256
cena brutto:
217.00 zł
 Kup
Ilość zębów 152
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316570977592
cena brutto:
196.00 zł
 Kup
Ilość zębów 152
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 30
nr EAN 7316575752408
cena brutto:
281.01 zł
 Kup
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z amortyzatorem, rolka napinacza
nr EAN 7316573710097
Wyświetlanie od 1 do 11 (z 11 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.