Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Skoda » silnik Skoda FABIA I Combi (6Y5) » sterowanie silnikiem Skoda FABIA I Combi (6Y5) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Skoda FABIA I Combi (6Y5) » zestaw paska rozrządu Skoda FABIA I Combi (6Y5)

zestaw paska rozrządu do SKODA FABIA I Combi (6Y5)

wybierz typ samochodu SKODA FABIA I Combi (6Y5):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 141
Długość [mm] 1343
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 3
nr EAN 4047025478762
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,66
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858792121
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,6
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858795443
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 2,58
Szerokość 1 [mm] 24,4
nr EAN 4010858153885
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 141
Szerokość 1 [mm] 25,4
nr EAN 4010858153892
cena brutto:
362.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787001709
cena brutto:
305.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787006483
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,63
dla numeru artykułu A197
cena brutto:
347.00 zł
 Kup
Ilość zębów 141
Szerokość [mm] 25
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 1,97
dla numeru artykułu KD013/KD104
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 2,08
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 038 109 119 M S3
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816327431
Ilość zębów 141
Ciężar [kg] 1,1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 038 109 119 D S1
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4027816327448
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 141
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 2,025
dla numeru OE 038 109 119 M S4
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 4054224732663
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465249013
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465249020
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 141
z rolkami 3
nr EAN 4250093480340
cena brutto:
307.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 25,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108341495
Liczba zębów 1 141
Szerokość 1 [mm] 25,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870148645
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4014870134051
cena brutto:
336.00 zł
 Kup
Ilość zębów 141
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316571723976
Ilość zębów 141
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316579429009
Ilość zębów 141
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316579429016
cena brutto:
394.01 zł
 Kup
Liczba zębów 1 141
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 4
Masa [g] 1870
Szerokość 1 [mm] 25
nr EAN 3413520526894
Wyświetlanie od 1 do 22 (z 22 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.