Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » silnik Chevrolet EXPRESS 2500 Standard Passenger Van » sterowanie silnikiem Chevrolet EXPRESS 2500 Standard Passenger Van » pasek rozrządu i części wspólpracujące Chevrolet EXPRESS 2500 Standard Passenger Van » zestaw paska rozrządu Chevrolet EXPRESS 2500 Standard Passenger Van

zestaw paska rozrządu do CHEVROLET EXPRESS 2500 Standard Passenger Van

wybierz typ samochodu CHEVROLET EXPRESS 2500 Standard Passenger Van:
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Ilość zębów 158
Długość [mm] 1264
Szerokość [mm] 25
Podziałka zębów [mm] 8
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025628686
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 1,106
Ilość zębów 158
Szerokość [mm] 25
nr EAN 4010858791919
cena brutto:
160.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787535853
Szerokość [mm] 25,0
Ilość zębów 158
Ciężar [kg] 1,04
nr EAN 4027816110828
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 25
Ilość zębów 158
z rolkami 2
nr EAN 4250093481903
cena brutto:
188.01 zł
 Kup
Liczba zębów 1 158
Szerokość 1 [mm] 25,40
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307255
Status produktu: Normalny
nr EAN 8001063824987
cena brutto:
199.00 zł
 Kup
Ilość zębów 158
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 25
nr EAN 7316571744452
Wyświetlanie od 1 do 8 (z 8 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.