Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chevrolet » silnik Chevrolet REZZO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (U100) » sterowanie silnikiem Chevrolet REZZO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (U100) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Chevrolet REZZO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (U100) » zestaw paska rozrządu Chevrolet REZZO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (U100)

zestaw paska rozrządu do CHEVROLET REZZO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (U100)

wybierz typ samochodu CHEVROLET REZZO nadwozie wielkoprzestrzenne (MPV) (U100) :
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
cena brutto:
162.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość zębów 123
Długość [mm] 1171
Szerokość [mm] 19
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 1
nr EAN 3165143225097
cena brutto:
122.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,67
Ilość zębów 123
Szerokość [mm] 19
nr EAN 4010858790714
cena brutto:
82.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Szerokość [mm] 19,0
Ilość zębów 123
Ciężar [kg] 0,55
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
dla numeru OE 271713 S1
nr EAN 4027816145318
cena brutto:
126.00 zł
 Kup
część gotowa
do wysyłki1
Liczba zębów 1 123
Szerokość 1 [mm] 19,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108307521
cena brutto:
130.00 zł
 Kup
część do wysyłki
w ciągu 24h2
Ilość zębów 123
Pas napędowy z trapezowym profilem zębów
Szerokość pasa [mm] 19
nr EAN 7316570421224
Wyświetlanie od 1 do 5 (z 5 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.