Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Chrysler » silnik Chrysler PACIFICA (RU) » sterowanie silnikiem Chrysler PACIFICA (RU) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Chrysler PACIFICA (RU) » zestaw paska rozrządu Chrysler PACIFICA (RU)

zestaw paska rozrządu do CHRYSLER PACIFICA (RU)

wybierz typ samochodu CHRYSLER PACIFICA (RU):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Długość [mm] 1352
Ilość zębów 169
Szerokość [mm] 24
Podziałka zębów [mm] 8
z rolkami 2
nr EAN 4047025517881
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,89
Ilość zębów 169
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858791841
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 169
Ciężar [kg] 2,178
Szerokość [mm] 24
nr EAN 4010858799625
cena brutto:
175.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787534870
Ilość zębów 169
Szerokość [mm] 24,0
Liczba pasków 1
Ciężar [kg] 2,07
dla numeru artykułu O139
nr EAN 8430632000734
cena brutto:
180.99 zł
 Kup
Ilość zębów 169
Szerokość [mm] 24,0
Liczba pasków 1
dla numeru artykułu KD068
Szerokość [mm] 24,0
Ilość zębów 169
Ciężar [kg] 0,53
dla numeru OE 56 36 563 S1
nr EAN 4027816174783
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465977701
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
Przestrzegać danych technicznych 
nr EAN 5414465989919
Wykonanie pompy wodnej dla napędu paskiem rozrządu
Liczba zębów 1 169
Szerokość 1 [mm] 24
nr EAN 8032747064634
Liczba pasków 1
Szerokość [mm] 24
Ilość zębów 169
z rolkami 3
nr EAN 4250093480067
cena brutto:
177.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 169
Szerokość 1 [mm] 24,00
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108305480
Liczba zębów 1 169
Szerokość 1 [mm] 24,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
Postępować zgodnie z instrukcją montażu 
nr EAN 4005108598721
cena brutto:
203.00 zł
 Kup
Ilość zębów 169
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316571359670
Ilość zębów 169
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 24
nr EAN 7316574321414
Wyświetlanie od 1 do 15 (z 15 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.