Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe Hyundai » silnik Hyundai ACCENT III (MC) » sterowanie silnikiem Hyundai ACCENT III (MC) » pasek rozrządu i części wspólpracujące Hyundai ACCENT III (MC) » zestaw paska rozrządu Hyundai ACCENT III (MC)

zestaw paska rozrządu do HYUNDAI ACCENT III (MC)

wybierz typ samochodu HYUNDAI ACCENT III (MC):
Pokaż części producenta:  
pokazuj niedostępne
Sortuj po :
cena -
Szerokość [mm] 22,0
Materiał wirnika pompy wody Metal
Ilość zębów 105
Ciężar [kg] 2,120
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
dla numeru OE 24312-26001 S2
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 5050063097504
Ilość zębów 105
Długość [mm] 1000
Szerokość [mm] 22
Podziałka zębów [mm] 9,525
Liczba rolek kierunkowych 2
nr EAN 4047025439190
Długość opakowania [cm] 26,5
Szerokość opakowania [cm] 16,5
Wysokość opakowania [cm] 9,5
Ciężar [kg] 0,93
Ilość zębów 105
Szerokość [mm] 22
nr EAN 4010858797898
Długość opakowania [cm] 28
Szerokość opakowania [cm] 17,5
Wysokość opakowania [cm] 24
Ilość zębów 105
Ciężar [kg] 1,73
Szerokość 1 [mm] 22
nr EAN 4010858998974
cena brutto:
89.00 zł
 Kup
Status produktu: Normalny
nr EAN 8021787037586
Długość [mm] 1000
Szerokość [mm] 22,0
Ilość zębów 105
Powierzchnia pokryty
Ciężar [kg] 0,72
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
dla numeru OE 24312-26001 S1
nr EAN 4027816310617
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
nr EAN 5414465978173
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego STT-1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
nr EAN 5414465448881
cena brutto:
142.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 105
Szerokość 1 [mm] 22,00
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4005108366962
Liczba zębów 1 105
Szerokość 1 [mm] 22,00
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z pompą wodną
uwzględnić informację serwisową 
nr EAN 4014870562892
cena brutto:
119.00 zł
 Kup
Ilość zębów 105
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316572114582
Ilość zębów 105
Pas napędowy z zębami o zaokrąglonym profilu
Szerokość pasa [mm] 22
nr EAN 7316575706777
cena brutto:
104.00 zł
 Kup
Liczba zębów 1 105
Liczba pasków 1
Liczba rolek kierunkowych 2
Masa [g] 895
Szerokość 1 [mm] 22
nr EAN 3413520629472
Wyświetlanie od 1 do 13 (z 13 pozycji)
Stron:  1 
1część będzie dostarczona w ciągu 1-2 dni roboczych. 2część będzie dostarczona w ciągu 2-3 dni roboczych. 3część będzie dostarczona w ciągu 3-4 dni roboczych. 4część będzie dostarczona w ciągu 4-5 dni roboczych.
zestaw paska rozrządu

Zestaw rozrządu


Rozrząd jest bardzo ważnym elementem silników tłokowych. Bez niego praca tego typu jednostek napędowych jest niemożliwa. Zadaniem rozrządu jest sterowanie zaworami, które odpowiednio doprowadzają mieszankę i usuwają spaliny z komory spalania. Rozrząd może być napędzany przez łańcuch rozrządu, koła zębate lub pasek. W nowych samochodach zazwyczaj stosowane są paski rozrządu, które zmniejszają spalanie samochodu, emisję dwutlenku węgla, ich praca jest cicha i silnik dzięki nim ma obniżone drgania. Ich wadą jest krótszy czas eksploatacji w stosunku do wytrzymałego łańcucha. Układ rozrządu DOHC jest najczęściej stosowany w nowoczesnych samochodach. Zastosowane są w nim dwa wałki rozrządu, umieszczone w głowicy silnika. Zazwyczaj jeden wałek steruje zaworami ssącymi, a drugi odprowadzaniem spalin. W układzie SOHC zainstalowany jest jeden wałek rozrządu sterujący równocześnie dwoma czynnościami. OHV jest rzadko stosowany ze względu na swoją skomplikowaną budowę i głośną pracę.

Zastosowany jest jeden wałek umieszczony w bloku, sterujący zaworami przez popychacze. W OHC posiada jeden wałek zamontowany bezpośrednio nad zaworami. Rozrząd powinien być wymieniany, ponieważ może dojść do jego zerwania, co spowoduje zderzenie się zaworów z tłokami, co oznacza duże koszty naprawy, a nawet wymianę całego motoru. W niektórych samochodach powinien być wymieniany co około 50 tysięcy przejechanych kilometrów, a w innych po ponad 100-200 tysiącach kilometrów (w przypadku paska rozrządu materiał może ulec zniszczeniu przez czas i należy wymieniać go co 5-6 lat). Zaleca się, aby został wymieniony cały zestaw paska rozrządu. Jego wymiana jest bardzo pracochłonna i kosztowna. Tego typu naprawy powinny być wykonywane przez wykwalifikowanych mechaników. O częstotliwość wymiany rozrządu najlepiej zapytać mechanika, który będzie wiedział, w którym pojeździe rozrząd jest awaryjny i należy go zmienić wcześniej, niż podaje producent.